Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-12, 00:42
Medlem
... Tror jag det kallas.
Nr jag var hos en homeopat fr ngra mnader sedan fr magproblem s utfrde hon ngon slags kinesisk metod p mig som gick ut p att jag fick ha olika fdomnen i munnen samtidigt som jag hll ut armen och hon tryckte ner den. Ibland var jag stark och hll emot hrt, ibland var jag s svag att armen bara kte ner lngsmed kroppen pladask. Tydligen ska musklerna ha betydelse med fdomnena jag reagerar emot, eller nt snt. Var jag verknslig mot ngot mne orkade jag inte hlla emot.

Kan ni frklara hur sjutton detta funkar?
Citera
2011-08-12, 00:45
Medlem
DelGriffiths avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Piu75P8sxTo
Citera
2011-08-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rewn
... Tror jag det kallas.
Nr jag var hos en homeopat fr ngra mnader sedan fr magproblem s utfrde hon ngon slags kinesisk metod p mig som gick ut p att jag fick ha olika fdomnen i munnen samtidigt som jag hll ut armen och hon tryckte ner den. Ibland var jag stark och hll emot hrt, ibland var jag s svag att armen bara kte ner lngsmed kroppen pladask. Tydligen ska musklerna ha betydelse med fdomnena jag reagerar emot, eller nt snt. Var jag verknslig mot ngot mne orkade jag inte hlla emot.

Men blev du bra d?
Citera
2011-08-14, 02:00
Medlem
Wincidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod
Men blev du bra d?

Inga retoriska frgor tack, jag tror alla vet svaret.
Citera
2024-06-16, 15:18
Medlem
Det funkar s att man bokar besk, frklarar sina problem, sedan trycker homeopaten (subtilt) under "armtestet" naturligtvis hrdare p din arm emellant fr att ge sken av att ha "identifierat problemfdomnen" osv och d gr det s klart inte att hlla emot nr man r liggande/sittande och deras tyngdkraft kommer ovanifrn och vips s fr en korkad person "bevis" fr att wow det fungerar. Jag har testat detta ett besk sjlv, mest fr att f tyst p ett syskon som envisades med att detta skulle vara ngot annat n ren trams, vilket det s klart r. Jag var vid detta armtest dr jag skulle "hlla emot" mycket nra att brja brista ut i skratt drfr att det var s otroligt fnigt. Sger ditt sunda frnuft, om det mot frmodan finns ett sdant, att ett placerat fdomne i munnen fr dig att omedelbart bli nrmast stroke-liknande svag i en arm, fr att minuten efter terf styrkan nr man byter fdomne?!

Aschberg i programmet "Insider" (om jag inte minns fel) granskade fr mnga r sedan en bluff-tandlkare som diagnostiserade karies och hl i tnderna via samma typ av fjantmetod, han petade p en tand och lt patientens arm och dess styrka avgra om tanden var "frisk".

Det r naturligtvis inte bara pseudovetenskap det borde ven klassas som solkar ocker.
Det r s klart populrt bland naiva kvinnor, precis som medium och annat trams r, och andra vidskepliga typer som inte r mottagliga fr att vetenskapen om och om igen testat och inte funnit tillstymmelse till bevis fr att dessa alternativa medicinska metoder skulle fungera annat n via placeboeffekt i vissa fall. Jag frstr inte hur dessa mnniskor tillts bedriva verksamhet fr ngot som r uppenbart bluff. n mindre hur t ex homeopatiska preparat tillts sljas nr de inte innehller ett verksamt mne p.g.a den gigantiska utspdningen. Det skall sljas som vatten eftersom det r enbart vatten, inte som "medicin".

Citat:
... Tror jag det kallas.

Senast redigerad av charlie80 2024-06-16 kl. 15:40.
Citera
2024-06-16, 23:58
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
... Tror jag det kallas.

Det fungerar genom placeboeffekten om du tror p det.
Det fungerar inte p mig, fr jag tycker det r trams.

I alternativmedicinen finns en stor spnnvidd mellan rent trams
och sdant som faktiskt har visst std i vetenskap och beprvad erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in