Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-12, 03:17
Medlem
W.R.s avatar
Om inte jag missminner mig fick ett PL-lag böta för att de inte ställt upp med bästa manskap (det vill säga de ställde upp med riktigt uruselt manskap). Jag behöver bekräftelse för detta, men google ger mig ingenting. Har jag bara inbillat mig?

Vad tycker ni om dessa regler?
Citera
2011-08-12, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.R.
Om inte jag missminner mig fick ett PL-lag böta för att de inte ställt upp med bästa manskap (det vill säga de ställde upp med riktigt uruselt manskap). Jag behöver bekräftelse för detta, men google ger mig ingenting. Har jag bara inbillat mig?

Vad tycker ni om dessa regler?
Vet att det var tjafs om det här för något år sedan, är rätt säker på att ena inblandade parten var Manu, å att deras motstånd helt enkelt valde att vila sina spelare eftersom dom endå skulle torska. Kan laget i fråga möjligtvis ha varit Wolves, eller möjligen Reading? Huruvda man fick böter för detta vet jag dock inte.

Edit:Ännu har inte alkoholen raderat allt vad minne heter i den här skallen! En snabb googling gav detta: http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...er-United.html
Orkar dock inte läsa igenom artikeln vid den här tiden, så du får leta reda på svaret själv, men om det du frågar efter skett torde det vara en konsekvens av detta.
Senast redigerad av Boxisland 2011-08-12 kl. 03:42.
Citera
2011-08-12, 03:39
Medlem
Judeschweins avatar
Nja, det är väl snarare så att man i typ de sista omgångarna när allting kan avgöras(kanske inte för en själv men för andra lag i serien) som man inte kan ställa upp vilket lag som helst, utan det ska vara några som har en del speltid under säsongen typ.

Jag tycker det är skit, klubbar bör få bestämma själva förstås.
Citera
2011-08-12, 06:04
Medlem
P.Gs avatar
Nej, för det första skulle bevisbördan bli omöjlig även om man "vet" att laget vilar sina bästa lirare då man alltid kan skylla på småskador, förkylningar etc.

Det skulle väl vara möjligt vid matcher som Athletic Bilbao-Real Betis 2009 där baskerna vilade hela sin startelva inför Cup-finalen mot Barcelona. Där kunde de verkligen inte skyllea på "förkylning". Å andra sidan vore det ju grymt med tanke på att de var i sin första final på väldigt länge och hela Baskien törstade efter guld, att spela med något annat än B-laget vore ju kriminellt. Dessutom vann de matchen ändå.

Nej, sådana regler ger jag inte mycket för. Man får väl helt enkelt se vilandet av spelare som en del av det taktiska rävspelet nuförtiden när antalet matcher blir fler och spelet sliter mer på spelarnas kroppar än någonsin.
Citera
2011-08-12, 09:01
Medlem
idiotiskt, man måste ju kunna matcha reserverna, om en viktig match ligger några dagar efter.

Kan man då även anklaga tränare som roterar friskt?
Citera
2011-08-12, 10:04
Medlem
heyhoxxs avatar
Tror de tog bort den regeln efter just matchen mellan Man U och Wolves.
Citera
2011-08-12, 10:04
Medlem
Cambijaos avatar
Var det inte Wolves som gjorde det mot Man Utd? Tycker dock Wenger förklarar det bra (Kommer inte ihåg det exakta citatet men) "Vi spelar 23 matcher för vinna ligan, Man Utd behöver bara spela 22"
Citera
2011-08-12, 12:07
Medlem
Från och med denna säsongen kan man inte bli bestraffade för detta längre, i Premier League.
Citera
2011-08-12, 14:40
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Var det inte Wolves som gjorde det mot Man Utd? Tycker dock Wenger förklarar det bra (Kommer inte ihåg det exakta citatet men) "Vi spelar 23 matcher för vinna ligan, Man Utd behöver bara spela 22"

Inte speciellt troligt att Wolves hade vunnit med bästa laget ändå.

Annars är det helt klart upp till klubb/tränare att bestämma vilket lag som skall spela. Löjlig regel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in