2011-08-15, 12:43
Medlem
Kamikazonauts avatar
Hejsan!

Jag har aldrig publicerat något spel på en större hemsida så jag har en fråga över det. Godtar dem flera filer eller är det bara själva .swf'en som gäller?

Hade tänkt använda mig av xml-filer för alla banor och liknande så men vet inte vad sponsorer och så tycker om det!

Tack på förhand!
Citera
2011-08-15, 17:50
Medlem
spindrifts avatar
Vanligtvis gillar inte sponsorer externa resurser, så om du kan lägga in datan direkt i din swf kommer det göra det lättare att sälja spelet.
Men om visst innehåll skall vara dynamiskt, exempelvis att användare kan skapa egna banor, och det ger mervärde till spelet har de oftast överseende.

Dock måste du leverera endast en swf eftersom tanken är att den skall kunna spridas enkelt, men den kan ju ladda in XML från en extern källa.

Det kan vara en bra idé att använda en pålitlig och skalbar tjänst istället för att du serverar din data från en egen server, som exempelvis PlayerIO. Annars kan de uppleva att det finns en risk att din server inte kommer klara belastningen.
Citera
2011-08-15, 18:50
Medlem
Kamikazonauts avatar
Ah, okaj då vet jag! Tack så mycket!

Hmm.. Får nog göra så min ban-editor spar filer med as3-kod som jag sen copypastar in i någon klass sen istället för att läsa banorna externt då.

Skulle ju annars kunna ta med ban-editorn och lösa det på något sätt som i koder eller att den spar i Flash-minnesgrej istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in