Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-16, 10:45
  #109
Medlem
Xunders avatar
Satan, jag har glömt bort alla namn på alla läsker jag saknar nu

Aja Fanta Citron och Fanta Wild Berries är så sjukt saknade.

Alla som skriver Fanta Black Orange så finns den i Tyskland undernamnet Mezzo Mix(http://www.coca-cola-gmbh.de/markenv...g/mezzomix.jpg)

Och i UK undernamnet Coca-cola Orange(http://www.mycokecancollection.com/w...cokeorange.jpg)

För black Orange var väl coca cola blandat med fanta??

Men vet inte om det passar i denna tråden, men jag minns en dricka, möjligtvis inte en läsk för jag minns att den inte hade någon kolsyra. Men den hade en helvit flaska med en rund rödkork. Någon som minns vad det var för dricka??? Har funderat länge på det, men minns inte namnet.
Citera
2009-04-16, 22:54
  #110
Medlem
Jag vill minnas att jag för sisådär tio år sen brukade dricka en läsk med en giftigt röd färg, kanske hallonsmak? Har för mig att det på etiketten var en bild av Dracula, eller någon vampyr i alla fall. Minns också att det fanns en blåfärgad läskedryck av samma fabrikat.
Citera
2009-04-17, 05:39
  #111
Medlem
Ge mig Halloweensoda och Fanta Citron säger jag bara.
Citera
2009-04-17, 06:24
  #112
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Gjorde lite efterforskningar, Vira Blåtira finns kvar under namnet Berra Bus:
http://www.kopparbergs.se/press/lask...aBus_150cl.jpg
Så död är den inte riktigt.

tror då inte det är samma då vira blåtira smakade banan något sånt.


EDIT: saxat från wiki: Drycken hade blå färg och smakade skumbanan.
Citera
2009-04-19, 02:39
  #113
Medlem
Tjelsis avatar
Hugo-läskedrycken. Den var grön och smakade fanta.


det här är iofs ingen läsk men jag har inte sett till Plupp mjölk-chokladen? Är den borta helt?

En läsk som borde komma till Sverige är Sydamerikas Inca Cola!
Citera
2009-04-21, 09:16
  #114
Medlem
Kreeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi
Hugo-läskedrycken. Den var grön och smakade fanta.


det här är iofs ingen läsk men jag har inte sett till Plupp mjölk-chokladen? Är den borta helt?

En läsk som borde komma till Sverige är Sydamerikas Inca Cola!


Kollade upp det, Plupp chokladmjölk verkar inte finnas längre. Däremot har Norrmejerier fortfarande en chokladmjölk, som förmodligen är exakt samma sak.
Men vem vill dricka chokladmjölk utan Plupp?
Citera
2009-04-21, 11:24
  #115
Medlem
Ravekommisionens avatar
Åh, nu ångrar man att man gjorde sig av med kapsylsamlingen. Hade ju varit guld att leta igenom den nu!

Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
"Monstrets Blå Hallon", konstigt namn, konstig smak, ok att blanda grogg på.

Godismonstrets blå hallon. Säljs fortfarande (åtminstone för typ två år sen) av Åbro, men under annat namn.

Citat:
Ursprungligen postat av Nr19UtanBanan
Vira Blåtira var den klara favoriten som liten. Innan man blev vuxen (ca 10 år) och gick över till dansk citron... Min syster var däremot fast på Hicka persika. MEn som en tidigare talare sa; Merry... Nog den enda jag verkligen saknar...
Fråga: har de mindre läsksorterna minskat mycket? Jag menar, jag och alla jag känner köper nuförtiden enbart de "stora" Cola, pepsi, fanta osv.. Förr köpte man alltid från de mindra svenska bryggeriarna...

Åh, dansk citronvand var ju jättegod! Om jag inte blandat ihop den med någon annan. Apropå det andra så är faktiskt rätt konstigt. När jag en gång tog upp ämnet svensk läsk med mina skolkamrater så fattade de inte vad jag menade. De trodde jag menade Coca Cola bryggd i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Jag saknar Coca Cola Vanilj så oerhört!
Btw, nån som minns vad läsken hette som smakade som en blandning mellan Coca Cola och Fanta, såldes för några år sen i Sverige

Black Orange tydligen. Inget jag minns själv, men i Tyskland finns det överallt, Coca Colas heter Mezzomix, Pepsis kommer jag inte ihåg. Går att beställa överallt (Spezi/Alsterwasser beroende på om det är norra eller södra tyskspråkiga området), men då blandar de själva till. När man själv blandar cola och apelsinläsk i Sverige tror folk man är dum i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Monsterdricka!! Tungan blev grön och allt.

Spyan blev också grön. Egen erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kreep
Kom ihåg nån som hette Aloha, gult dricka i flaska med blå etikett. Grymt god tyckte jag då, tror den smakade ananas. Sen fanns ju xl, eller om det var lx,-cola också. Vettefan om den var så god men, brorsan gillade den iaf.

XL-Cola var det.
Citera
2009-04-21, 11:58
  #116
Medlem
tsurts avatar
San Sao(slutat producera?)
Fanta Fläder(slutat producera?)
Fanta Citron(nästan ända läsken man dricker när man är utomlands, hur kommer det sig att den finns kvar utanför sverige?)
Shio(slutat producera?)

Alls har säkerts tagits upp tidigare i tråden, men någon som vet som kan bekräfta?
Citera
2009-04-21, 12:06
  #117
Medlem
Flahertys avatar
Fanta green apple, så jävla underbart god på sommaren!
Citera
2009-04-21, 12:22
  #118
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archer-R
Vet någon vad som hände med en dryck, Clearly Canadian, blå glasflaskor med olika smaker av "naturbär"

Finns på större ICA-butiker.
Citera
2009-04-21, 14:00
  #119
Medlem
jan.tauers avatar
när jag var junior och beställde mat utomlands så sa jag alltid "one fanta lemon"... den var jätte god.
Citera
2009-04-21, 14:07
  #120
Medlem
pzycons avatar
Monster Drickan och Vampyr Drickan var ju härliga kommer dock inte ihåg det riktiga namnet på dem :P Monster drickan var typ som blå hallon eller vad den heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in