Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-03, 19:13
Medlem
icares avatar
Tjena, jag letar efter en låt som spelade flitigt på mtv år 2000(eller 1999)

det jag vet av musikvideon är att det är en kille som går och dansar, där han får med sig massor av brudar. jag har för mig att det är en dance, eller techno låt.
Citera
2008-10-03, 20:09
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icare
Tjena, jag letar efter en låt som spelade flitigt på mtv år 2000(eller 1999)

det jag vet av musikvideon är att det är en kille som går och dansar, där han får med sig massor av brudar. jag har för mig att det är en dance, eller techno låt.

Mucho Mambo (Sway) - Shaft
http://www.youtube.com/watch?v=gTs8aXatQ-Y
Citera
2008-10-03, 20:29
Medlem
icares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeus
Mucho Mambo (Sway) - Shaft
http://www.youtube.com/watch?v=gTs8aXatQ-Y

Yes! Den var det. min gud
Citera
2008-10-03, 21:09
Medlem
Notumlords avatar
Vad heter denna låt?

Vad heter låten som spelas i den 25e korttisen (av Duchediner, står "Intermission" högst upp genom hela flashen) i denna samling?
Citera
2008-10-03, 23:01
Medlem
Indianpundares avatar
letar efter låten som är i Familjen är värre med Dustin och De niro, när dom spelar amerikansk fotboll och Dustin tacklar De niro
Citera
2008-10-03, 23:15
Medlem
konstifiks avatar
Senaste Lindex-reklamen (stickat), vilken låt spelas?
Citera
2008-10-03, 23:26
Medlem
Chugurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstifik
Senaste Lindex-reklamen (stickat), vilken låt spelas?
Sia - Electric Bird
Citera
2008-10-03, 23:46
Medlem
Sadgasms avatar
Jag blir galen, har frågat alla släkt och vänner, letat igenom hela youtube och googlat tills jag fått blåsor på fingertopparna

Jag har bara musik videon att gå på se om ni känner igen den...

Den var sorglig och fin. videon var gulligt animerad om 2 grannar/vänner som bodde på varsin sida av en STOR hangar/lada där dom byggde ett rymdskepp i så dom skulle kunna flyga till månen.
Den ena känner sig ensam och stor uppfinnare som han är så bygger han sig en robot hustru och en robot son.
När den andra ser hur mycket kärlek och tid hans vän lägger på sin robot familj blir han svartsjuk och mördar allihop (jag tror han döda alla tre iaf, var längesen jag såg denna vackra video )

I kvarlevorna på hans väns robot familj hittar han ett mekaniskt vackert hjärta som visar sig vara den sista delen till att få deras rymdraket att fungera!
Ledsen som han är efter sitt onda dåd flyger han upp i rymden ensam i deras rymdraket och där uppe så ser han sin döda vän och hans familj som änglar och dom ler och vinkar.
Sen vild gissning (eftersom det var några år sen jag såg denna video) på att rymdraketen störtade och han dog också...

Den här låten var så vacker och sorglig när jag hörde den och såg den ihop med denna söta gråtbringande video

SNÄLLA HJÄLP MIG FELLOW FRIENDS!
Citera
2008-10-04, 00:25
Medlem
Usch, är väldigt sugen på att hitta en låt jag hörde på radion nyligen, men självklart inte kommer ihåg namnet på.

Jag tror låten var ny, kanske en cover på en gammal. Det var ett ungt par (lät det som) som sjöng duet. Det var en väldigt glad melodi, lite 60-tals stuk på den, och det enda jag kommer ihåg från texten var att tjejen sjöng

Bah bah, (kort uppehåll) bah bah bah bah bah (snabbt) osv till nästa vers.

Några ideer?
Senast redigerad av KaktusDan 2008-10-04 kl. 00:28.
Citera
2008-10-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indianpundare
letar efter låten som är i Familjen är värre med Dustin och De niro, när dom spelar amerikansk fotboll och Dustin tacklar De niro

kommer inte riktigt ihåg filmen, men tippar på den här låten
Gary Glitter - Rock and Roll Part 2
Citera
2008-10-04, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusDan
Usch, är väldigt sugen på att hitta en låt jag hörde på radion nyligen, men självklart inte kommer ihåg namnet på.

Jag tror låten var ny, kanske en cover på en gammal. Det var ett ungt par (lät det som) som sjöng duet. Det var en väldigt glad melodi, lite 60-tals stuk på den, och det enda jag kommer ihåg från texten var att tjejen sjöng

Bah bah, (kort uppehåll) bah bah bah bah bah (snabbt) osv till nästa vers.

Några ideer?

"Miss Li - Ba Ba Ba" kanske?
Citera
2008-10-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkamolnet
"Miss Li - Ba Ba Ba" kanske?

Haha! Trode aldrig jag skulle lyckas förklara det rätt..

Tusen tack ska du ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in