Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-16, 23:43
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billig22
Vad heter låten i V-reklamen som går på 6an

Robot rock med Daft Punk om jag inte har fel (rätta mig gärna! )...

Nu en egen efterlysning: Ni vet den där reklamen från Nelly.com (kan ej ge någon mer utförlig beskriving just nu). Är det någon som känner igen låten i bakgrunden?

Tacksam för svar och allt det där...
Citera
2009-06-16, 23:48
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle

Nu en egen efterlysning: Ni vet den där reklamen från Nelly.com (kan ej ge någon mer utförlig beskriving just nu). Är det någon som känner igen låten i bakgrunden?

Är detta den senaste? Har dock ett par månader på nacken.

Tomas Halberstad - Travel as I Wait http://www.reklammusik.se/taxonomy/term/372
Citera
2009-06-17, 00:09
Medlem
Hjortronsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinjett
Musikvideon är mycket färgglad, klara gula, röda gröna etc. nyanser. Tecknade clownhuvuden alternativt dödskallar klädda i skjortor (eller kanske dessa var för sig) med flaxande armar rör sig runt i cirklar samt upp och ner i en enda röra. Blinkande och rör på sig hela tiden.

Låten är typ dance/pop och en tjej med stark och djup röst sjunger i höga toner (syns ej i videon). Texten är nog ganska mycket nonsens. Varje refräng slutar med nåt uttryck typ "Dont give up!!!" (inte just detta exempel).

Några år gammal låt, och syntes mycket på Mtv etc. Jag tänker på Justice och Basement Jaxx men verkar inte vara något av dessa.

Lite sent svar kanske, men baserat på videon så är jag nästan helt säker på att du menar The Young punx - You've got to
Citera
2009-06-17, 00:13
Medlem
neadozes avatar
Någon som vet vad låten heter som spelas vid 14 sek i http://www.youtube.com/watch?v=Fsywf4Whn04 ?
Citera
2009-06-17, 00:37
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:

http://www.reklammusik.se/taxonomy/term/372

Någon av dessa?
Citera
2009-06-17, 00:53
Medlem
billig22s avatar
Citat:

tack för svaret.. visste nästan helt säkert att det Daft Punk, men kunde inte hitta låten. Tackar
Citera
2009-06-17, 00:56
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Tomas Halberstad - Travel as I Wait http://www.reklammusik.se/taxonomy/term/372

Just det! Precis den! Tack så mkt, den där låten e så jäkla skön!!
Citera
2009-06-17, 01:03
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billig22
tack för svaret.. visste nästan helt säkert att det Daft Punk, men kunde inte hitta låten. Tackar

Efter att ha googlat lite märker jag att Daft Punkt samplat slingan från Release the Beast av funkbandet Breakwaters. Kan vara den låten dom kör i reklamen. Men det är ju oväsentligt då det var en Daft Punk-låt du va ute efter. Fast kanske intressant att veta...
Citera
2009-06-17, 02:21
Medlem
Ludd3emms avatar
Alltså detta kommer bli skitsvårt... Det är en låt jag tänker på, den är lugn och sjungs av vad jag tror är tre tjejer.. den är omgjord för ett antal år sedan, fast farsan sa att den var spelad när han var ung (på sjuttiotalet) av originalgruppen..

Förstår om ingen fattar vad jag söker efter men om någon har någonting på lagret (i skallen) som kanske stämmer överens med min beskrivning får ni gärna posta upp den! den är lugn och harmonisk, jag tror den sjungs av ungefär tre tjejer.. kan vara två inte helt säker.. vet ni något som liknar detta, posta!!!
Citera
2009-06-17, 04:03
Medlem
Tjo!

Söker en låt vars jag endast kommer ihåg vad filmen handlar om.

Den handlar om någon kines/asiat som sitter och äter tillsammans med frun, sen visas det på tvn att det ska bli oväder och mannen går genast mot dörren och frun gnäller och försöker få honom att stanna kvar.
Så fort mannen gått ut ur rummet så blir resten animerat och dom hamnar sen på en båt, och jag tror dom spelar musik (på konstiga saker) för att få fram nån val eller nått sånt.

Någon som råkar veta?
Citera
2009-06-17, 11:18
Medlem
Generalrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludd3emm
Alltså detta kommer bli skitsvårt... Det är en låt jag tänker på, den är lugn och sjungs av vad jag tror är tre tjejer.. den är omgjord för ett antal år sedan, fast farsan sa att den var spelad när han var ung (på sjuttiotalet) av originalgruppen..

Förstår om ingen fattar vad jag söker efter men om någon har någonting på lagret (i skallen) som kanske stämmer överens med min beskrivning får ni gärna posta upp den! den är lugn och harmonisk, jag tror den sjungs av ungefär tre tjejer.. kan vara två inte helt säker.. vet ni något som liknar detta, posta!!!

Det första som dyker upp i min skalle är The Supremes. Kolla upp några låtar med dem.
Citera
2009-06-17, 11:41
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Jackass

En låt har jag velat ha tatt på enda sen jag hörde den i ett Jackassavsnitt för flera år sen, jag har även hört den ibland i andra Jackassavsnitt.
Det är en lite rockig låt, gitarr, men inte tung hårdrock.
En kille, eller ett band, som sjunger och den är en melodi som går under avsnitten, just melodin, som nån slags utfyllnadsmusik.

(Det är inte Last Resort av Papa Roach).

Skulle bli bli evigt tacksam om nån kan hjälpa mej med denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in