Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-08, 02:05
Medlem
Hoppas jag iallafall kan få ett svar och inte bara blir borttaget så jag iallafall kan få lite hjälp. Går det inte att få svar på legitimitet på shoppar om man inte är ”laidback user”? Har sökt massor men hittar ingenting om vissa siter. (Jag är inte en flashback användare så kommer ta mig flera år att komma upp i 200 inlägg)
Citera
2024-12-13, 20:06
Medlem
Hej,

Nån här som kört EKG ? Gör ni de innan under och efter kur eller kollar ni bara era värden?

Har kört tidigare men blivit nojig för hjärtat nu. Ska köra 250 testo e i veckan plus 40mg anavar.
Citera
2024-12-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hej,

Nån här som kört EKG ? Gör ni de innan under och efter kur eller kollar ni bara era värden?

Har kört tidigare men blivit nojig för hjärtat nu. Ska köra 250 testo e i veckan plus 40mg anavar.

Ja, EKG är väl inga svårigheter att få till regelbundet hos din vårdcentral. Bra att kolla två ggr/året regelbundet oavsett om du är på eller av.

Rekommenderar att få till ultraljud på hjärtat också 1gång/år. Men vet inte om det är något dom går med på att göra om man frågar, för mig senast fick jag den remissen för att en läkare hörde blåsljud när hon lyssnade. du kan ju spela lite att du är oerhört rädd för hjärtsjukdomar och upplevt hjärtklappningar på senast tid.

Annars håll koll på vilopulsen så inte den skenar iväg, bra om du ligger under 70 i vila. Om du är nojig för hjärtat undvik även koffein och tobak.

Men på dom doserna du ska köra kommer det vara lugnt. Ska väl till om du har något genetiskt underliggande hjärtproblem om det ska bli komplikationer på hjärtat av dom doserna.

Håll koll på dina blodfetter också, anavar är ju känt för att fucka upp dom.
Citera
2024-12-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Ja, EKG är väl inga svårigheter att få till regelbundet hos din vårdcentral. Bra att kolla två ggr/året regelbundet oavsett om du är på eller av.

Rekommenderar att få till ultraljud på hjärtat också 1gång/år. Men vet inte om det är något dom går med på att göra om man frågar, för mig senast fick jag den remissen för att en läkare hörde blåsljud när hon lyssnade. du kan ju spela lite att du är oerhört rädd för hjärtsjukdomar och upplevt hjärtklappningar på senast tid.

Annars håll koll på vilopulsen så inte den skenar iväg, bra om du ligger under 70 i vila. Om du är nojig för hjärtat undvik även koffein och tobak.

Men på dom doserna du ska köra kommer det vara lugnt. Ska väl till om du har något genetiskt underliggande hjärtproblem om det ska bli komplikationer på hjärtat av dom doserna.

Håll koll på dina blodfetter också, anavar är ju känt för att fucka upp dom.

Tack för väl utförligt svar! Ska boka in detta! Vet inte om de är hjärtklappning men ibland känns de som de slår hårdare men de kan ju ske när ja stressar upp mig själv och intalar mig att något är galet.

Vilopulsen ligger på typ 67.

Va kör du för typ av cardio på kur?
Citera
2024-12-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tack för väl utförligt svar! Ska boka in detta! Vet inte om de är hjärtklappning men ibland känns de som de slår hårdare men de kan ju ske när ja stressar upp mig själv och intalar mig att något är galet.

Vilopulsen ligger på typ 67.

Va kör du för typ av cardio på kur?

Nu kör jag steady state zon 2 cardio 30 min 6ggr/veckan, och på min vilodag blir det en lång promenad i zon 1. Men jag ligger på överskott just nu, annars gillar jag att slänga in HIT cardio 2 ggr/veckan, men det blir oftast när jag ligger på underskott, så lite lat kanske men det rekommenderas verkligen att köra HIT någon gång då det är mest effektivast för blodtrycket och blodvärdena samt hälsa överlag. Brukar köra Norwegian 4x4 när jag kör HIT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in