Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-03, 21:40
Medlem
Repris i detta nu på TV12.
Citera
2020-02-03, 21:49
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Kan tipsa om att Ginza har fjärde säsongen för 10:-
http://www.ginza.se/product/en-fyra-...song-4/319029/
Nu har priset devalverats ner till 5 :- på bara 6 år!, tyvärr är det irrelevant då jag köpte den där boxen därifrån för 6 år sedan....men säsong 1-3 finns ju för ingenstans att få tag på

Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Repris i detta nu på TV12.
Bra att du sa till, men ja missa första 15 minuterna, säg att du också missade avsnitt 1 för några dagar sedan, så skulle det kännas bättre för mig om vi är flera som bär på samma smärta

(edit) jaha du sa till 40 minuter för sent enligt TV-guiden

Serien är rolig utifrån att den är sexistisk, och Jessica är mycket
snyggare än Kristin
Senast redigerad av Jag heter Regis 2020-02-03 kl. 22:05.
Citera
2023-02-13, 19:56
Medlem
Att de inte släpper serien till Cmore
Citera
2023-06-11, 09:21
Medlem
snurresprettiss avatar
Någon som vet vilken stad och studio det spelades in?
Citera
2024-04-11, 23:32
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Trots sökande på Google och liknade har jag inte lyckats vaska fram NYA bilder av Anna Jacobsson och Lina Perned. Någon som vet hur de ser ut "idag"?

Jag gick i samma klass som Anna på 80-talet. Jag tror - (obs, tror) - att hon fick ganska stora problem med droger på 90-talet. Efter serien sändes har jag stött på henne 4ggr. En ggn när hennes bror tog studenten (1993), en annan ggn på t-banan (också 90-tal, hon bodde då i Örnsberg då - såg rätt flummig ut på t-banan ihop med en - i mina ögon - lika flummig kille), en annan ggn utanför Huddinge sjukhus (-99?) och då såg hon ganska trasig ut och var lite spattig. Hon hade liksom bråttom att avsluta samtalet, vilket gav mig en känsla av att droger ev var inblandat. Sista ggn jag såg henne (2008), såg hon mkt välmående och fin ut i en väldigt vacker rosa klänning, så jag hoppas hon är på en bra plats i livet nu och gör det hon tycker om.
Citera
2024-06-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Trots sökande på Google och liknade har jag inte lyckats vaska fram NYA bilder av Anna Jacobsson och Lina Perned. Någon som vet hur de ser ut "idag"?

Lina Perned har insta. Där ser man hur hon ser ut!
Citera
2024-09-03, 20:36
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Jag gick i samma klass som Anna på 80-talet. Jag tror - (obs, tror) - att hon fick ganska stora problem med droger på 90-talet. Efter serien sändes har jag stött på henne 4ggr. En ggn när hennes bror tog studenten (1993), en annan ggn på t-banan (också 90-tal, hon bodde då i Örnsberg då - såg rätt flummig ut på t-banan ihop med en - i mina ögon - lika flummig kille), en annan ggn utanför Huddinge sjukhus (-99?) och då såg hon ganska trasig ut och var lite spattig. Hon hade liksom bråttom att avsluta samtalet, vilket gav mig en känsla av att droger ev var inblandat. Sista ggn jag såg henne (2008), såg hon mkt välmående och fin ut i en väldigt vacker rosa klänning, så jag hoppas hon är på en bra plats i livet nu och gör det hon tycker om.

Höll hon på med droger redan innan hon var med i serien och var droger anledningen till att hon (Anna) inte fortsatte med TV-karriären?

Lina Perned höll väl också på med droger, hon var väl ihop med en knarkare?
Citera
2024-09-10, 19:34
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Höll hon på med droger redan innan hon var med i serien och var droger anledningen till att hon (Anna) inte fortsatte med TV-karriären?

Lina Perned höll väl också på med droger, hon var väl ihop med en knarkare?

Hon höll absolut inte på med droger under skoltiden, hon var mkt skötsam och hade högsta betyg i alla ämnen (på riktigt, alltså). Hennes far var rektor, om jag inte minns fel. Jag har inga misstankar om att Anna höll på med droger innan tv-serien, och jag vet inte om hon gjorde det efter heller. Bara en känsla jag fick de få ggr jag träffade henne efter vi slutade skolan. Jag vet inte varför hon slutade med film, för hon kom in på och gick Calle Flygare iaf.
Citera
2024-09-10, 20:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Hon höll absolut inte på med droger under skoltiden, hon var mkt skötsam och hade högsta betyg i alla ämnen (på riktigt, alltså). Hennes far var rektor, om jag inte minns fel. Jag har inga misstankar om att Anna höll på med droger innan tv-serien, och jag vet inte om hon gjorde det efter heller. Bara en känsla jag fick de få ggr jag träffade henne efter vi slutade skolan. Jag vet inte varför hon slutade med film, för hon kom in på och gick Calle Flygare iaf.

Okej, men vet du varför hon slutade med TV efter serien? För det var väl bara den serien hon medverkade i? Sedan försvann hon väl helt från TV-ljuset. Tyckte ändå hon gjorde det rätt bra i "En fyra för tre". Temperamentsfull men godhjärtad Jessica.
Citera
2024-09-11, 06:00
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Okej, men vet du varför hon slutade med TV efter serien? För det var väl bara den serien hon medverkade i? Sedan försvann hon väl helt från TV-ljuset. Tyckte ändå hon gjorde det rätt bra i "En fyra för tre". Temperamentsfull men godhjärtad Jessica.

Nej, jag skrev ju att jag inte vet varför hon slutade med film. Tänker det var en kombination av att serien lades ned och ngt annat. Tycker att hon var jättebra i serien, men ngt annat verkar ha kommit i vägen.
Citera
2024-09-11, 18:00
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Nej, jag skrev ju att jag inte vet varför hon slutade med film. Tänker det var en kombination av att serien lades ned och ngt annat. Tycker att hon var jättebra i serien, men ngt annat verkar ha kommit i vägen.

Jag gillade verkligen den serien, alla var bra, Lina Perned som spelade Kristine var väl den som man tyckte var tråkigast men annars höll alla en bra nivå.
Som sagt synd att inte Jessica (Anna Jacobsson) fortsatte men alla trivs kanske inte i TV-ljuset.
Citera
2024-09-25, 20:41
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Jag gillade verkligen den serien, alla var bra, Lina Perned som spelade Kristine var väl den som man tyckte var tråkigast men annars höll alla en bra nivå.
Som sagt synd att inte Jessica (Anna Jacobsson) fortsatte men alla trivs kanske inte i TV-ljuset.

Jag håller med. Jag tror Anna kunde ha gått långt. Minns hon var med i skolpjäserna. Hade varit så kul om hon fortsatt, men ngt kom tydligen emellan. Hon var inte alltid jättetrevlig i skolan, men det var inte jag heller å andra sidan. Vi var inte nära i klassen, men jag är inte sämre än att jag kan rosa hennes bra sidor, för de var många. Hon var riktigt duktig i skolan. I alla ämnen. Till skillnad från mig som skolkade ganska mkt. Men det gick bra för mig ändå. Vi får hoppas på en comeback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in