Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-24, 19:09
Medlem
Husse2s avatar
Ska det vara knustorrt eller? Om jag köper en femma och sen torkar upp det ordentligt, är jag blåst om det bara väger 3 gram sen?
Citera
2011-08-24, 19:16
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husse2
Ska det vara knustorrt eller? Om jag köper en femma och sen torkar upp det ordentligt, är jag blåst om det bara väger 3 gram sen?
Haha ...ja om det inte alls är torkat innan, sen kan du ju inte köpa en 5:a å tex torka skiten i ugnen eftersom vissa sorter är feeeta så dom kan vara så feeta att dom kan kännsa att då du smeker dom som du smeker.... så känns det "fuktigt", meeen "blött" ska det inte vara då du handlar det.,
Citera
2011-08-24, 19:19
Medlem
kalkys avatar
Det ska VERKLIGEN inte vara blött
Citera
2011-08-24, 19:55
Medlem
Då har du ju fått 2 gram för lite ja. Men behöver inte vara avsiktligt. Men hursomhelst så sitter du där med en trea för priset av en femma.
Citera
2011-08-24, 20:28
Medlem
DyNoahmites avatar
typ lite kladdigt då?
Citera
2011-08-24, 20:29
Medlem
auto607989s avatar
Vet kranar som alltid säljer fuktigt, har såklart aldrig köpt eftersom jag inte är dum i huvudet.
Köpa vatten för över hundra spänn grammet HAHAH så jävla idiotiskt. Vet tom om kranar som fuktar
gräset om det är "för torrt" innan försäljning. Ignet dom säger till kunderna såklrt.
HAr odlat ved hur många gånger som helst så inte att man går på den där lätta.

mvh

Citat:
Ursprungligen postat av DyNoahmite
typ lite kladdigt då?

Kladdigt och fuktigt är inte samma sak.

mvhg
Citera
2011-08-24, 20:32
Medlem
surpriseds avatar
Gräset ska vara torrt som krut. Förstår mig inte på kranar som säljer fuktigt jävla weed. Förstår mig ännu mindre på folk som köper det
Citera
2011-08-24, 20:44
Medlem
Husse2s avatar
Tänkte mest på det jag läst om att man ska kurera gräset efter skörd så att fukten fördelar sig jämt i budsen. Det är väl rätt meningslöst ifall det ska vara kruttorrt på slutet?
Citera
2011-08-24, 21:26
Medlem
surpriseds avatar
Vätska är där ju klart alltid i. Men det ska kännas snustorrt när du tar på det. Beror sig på vilken strain dock. Vissa strains är väldigt klibbiga och kompakta, t.ex super silver haze. Och är svårt att smula sönder med fingrarna. Medans t.ex white widow faller sönder bara du trycker på det lite. Så det är olika. Men det ska inte kännas fuktigt i alla fall
Citera
2011-08-24, 21:43
Medlem
professor_knass avatar
Det har tyvärr blivit rätt vanligt det där med för fuktigt gräs, iallafall i sthlm. Men det får ju gärna vara kladdigt.
Citera
2011-08-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surprised
Gräset ska vara torrt som krut. Förstår mig inte på kranar som säljer fuktigt jävla weed. Förstår mig ännu mindre på folk som köper det

Ska det verkligen inte va för bästa lukt/smak .
Men absolut inte blött eller fuktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in