2013-11-05, 09:59
Medlem
HitsvilleUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emot
I vissa fall tror jag helt enkelt depression eller ångest är vad som orsakar erektionsproblem i botten (det är välkänt att depression dödar libido), men att fokus på en speciell "hobby" (eller icke-aktivitet i detta fall) kan underlätta återhämtning och minska känslan av nedstämdhet i längden.

Tänk på saken. När maniska onanister slutar runka säger de ofta att de blir deppiga de kommande veckorna. Detta är helt enkelt en depression som alltid funnits där men som beroendet har varit till för att täcka över.

Intressant frågeställning helt klart. Orsak och verkan: fanns depressionen redan där eller kom depressionen av uppehåll från PMO. Jag tror svaret är så enkelt att båda stämmer in. Vissa är redan deprimerade, andra blir det pga. att dopaminnivåerna sjunker vid uppehåll.
Citera
2013-11-05, 10:41
Medlem
Drog mig en snabb runk igår (utan porr) då jag inte kunde hålla mig. Dag 25 blev det utan PM, och O har jag fått genom sex ett par gånger.

Fick fullskalig erektion igår natt och blev så lycklig, räckte med 10-15 sekunder (utan porr eller fantasier heller för den delen) och sedan var det över. Känns lite sådär, men det ska inte vara hela världen. Mitt mål är ju att kunna få erektioner egentligen så visst har det blivit förbättringar. Får se hur detta påverkar min reboot.

Kör hårt alla!
Citera
2013-11-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Drog mig en snabb runk igår (utan porr) då jag inte kunde hålla mig. Dag 25 blev det utan PM, och O har jag fått genom sex ett par gånger.

Fick fullskalig erektion igår natt och blev så lycklig, räckte med 10-15 sekunder (utan porr eller fantasier heller för den delen) och sedan var det över. Känns lite sådär, men det ska inte vara hela världen. Mitt mål är ju att kunna få erektioner egentligen så visst har det blivit förbättringar. Får se hur detta påverkar min reboot.

Kör hårt alla!

Jag tror det är lugnt, du kollade inte på porr och en runk hit eller dit med utan fantasier tror jag inte skada din reboot!
Citera
2013-11-05, 15:31
Medlem
Vicis avatar
Jag såg en väldigt talande stå-upp komedi ang det här och tack vare den har jag väl upptäckt det egna problemet.

Ni som har netflix kan kolla in Marc Maron - Thinky pain där han faktiskt tar upp det absurda i porren och beteende man har nuförtiden.

I en jämförelse går han genom en korridor med öppna dörrar och i alla rum knullar folk på alla möjliga och omöjliga sätt för att till slut spruta i slutet av korridoren, på golvet. Hade det hänt i verkligheten hade man aldrig glömt bort den händelsen men nu med porren så tillgänglig är detta vardag och vad gör det med sin egna sexualitet?
Citera
2013-11-05, 19:01
Medlem
Dag 9 PMO, dag 16 sen jag börjat. Sjukt jobbig kväll där det enda jag vill är att ta på mig själv...

Har däremot märkt att jag är sjukt mycket mer sugen på kontakt, att vara social vilket är väldigt trevligt. Ringt folk för att vara lite social, kan inte påminna mig sen senast jag har velat göra det. Jag har alltid får för mig att jag trivs att vara ensam, icke ikväll. Alltid en positiv ändring
Citera
2013-11-05, 19:05
Medlem
buuskes avatar
Dag 26, förjävlig dag.

Varit trött och haft kraftiga humörsvängningar hela dagen.
Vädret har varit skit och har tvingats spendera hela dagen med en person jag finner oerhört dryg och energikrävande.
När man äntligen sitter hemma och har det lugnt och fint vill man ju givetvis dra i den, men hårda dagar är extra viktigt att inte ge upp då det lär kroppen att fly från obekvämheter.

Spänner säkerhetsbältet för en lång kväll.
Citera
2013-11-05, 19:50
Medlem
beejay5s avatar
Dag 2...

När jag tänker efter är det väldigt sällan jag ens håller mig två dagar utan att kolla på porr eller onanera. Det händer i stort sett bara när jag är bortrest och delar rum med vänner eller när jag varit på krogrunda två dar i rad och bara kommit hem och däckat. Då har man ju maratonrunkat tredje dagen och egentligen bara haft porr/fitta i tankarna.

Än så länge känner jag självklart ingen effekt då två dagar inte är extremt och ändå händer då och då. Man märker trots allt att det faktiskt är ett riktigt beroende då jag efter en hård dag på jobbet sitter hemma i soffan och pillar mig på kuken och börjar få beslutsångest.

Nej, jag ska fan ge detta en chans. Det kan inte vara så svårt och det är tamejfan värt om det hjälper mot "vinballen" som jag alltid skyllt på.
Citera
2013-11-05, 20:53
Medlem
Class1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beejay5
Dag 2...

När jag tänker efter är det väldigt sällan jag ens håller mig två dagar utan att kolla på porr eller onanera. Det händer i stort sett bara när jag är bortrest och delar rum med vänner eller när jag varit på krogrunda två dar i rad och bara kommit hem och däckat. Då har man ju maratonrunkat tredje dagen och egentligen bara haft porr/fitta i tankarna.

Än så länge känner jag självklart ingen effekt då två dagar inte är extremt och ändå händer då och då. Man märker trots allt att det faktiskt är ett riktigt beroende då jag efter en hård dag på jobbet sitter hemma i soffan och pillar mig på kuken och börjar få beslutsångest.

Nej, jag ska fan ge detta en chans. Det kan inte vara så svårt och det är tamejfan värt om det hjälper mot "vinballen" som jag alltid skyllt på.

OM du råkar "beat the meat" trots att du inte ska, skit i porren mannen
Citera
2013-11-05, 20:55
Medlem
Class1cs avatar
Dag 51... Bra pump på gymmet igen. Härligt. Kåt när jag ser en snygg tjej, vilket är ett plus.
Blev väldigt sugen på att knulla på två av mina kollegor, som idag spontant började prata med mig, halvflörtade lite.
Dag 51 tills dagen jag ligger begraven utan porr
Citera
2013-11-05, 21:31
Medlem
Hadolfitlers avatar
Jag vågar inte ha sex utan att ta ett kamagrapiller trots att jag inte runkat på några veckor. Har aldrig fått upp den vid sex förut utan tablett så jag vill aldrig uppleva det igen. Får nog köra med tablett tills jag skaffar en flickvän, någon jag kan berätta det för.
Citera
2013-11-05, 23:27
Medlem
Kom igen nu alla! Nått jag märker hjälper när jag vill runka är att bara skrika NEJ! så högt jag vågade. Kände mig jävligt störd och tänkte på vadfan jag höll på med och kände att det hjälpte xD För mig är det dag 6 utan orgasm, dag 20 utan porr och dag 1 utan att ta på mig själv :S Blev as kåt igår och dan innan så jag bara behövde dra några gånger i svärdet. Men nu är det slut på den skiten! Ska köra riktigt hårt med detta nu! Tog en promenad idag när jag kände suget. Tränar nu ca 5 dagar i veckan. Ska sluta lyssna på musik hela dagarna i skolan och faktiskt snacka med polarna. Kanske plugga lite också Lycka till för fan!
Citera
2013-11-06, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadolfitler
Jag vågar inte ha sex utan att ta ett kamagrapiller trots att jag inte runkat på några veckor. Har aldrig fått upp den vid sex förut utan tablett så jag vill aldrig uppleva det igen. Får nog köra med tablett tills jag skaffar en flickvän, någon jag kan berätta det för.

Det låter inte alls bra! Jag tror inga tjejer uppskatta att man tar dom så säg inte det till dem, dom kommer känna att dom kanske inte duger till och tappar lusten sen är allt förstört. Om du fortsätter ta piller för du är rädd att inte få till det utan, så kommer det aldrig att gå. Du kommer bilda en förbild på när ni ligger där och kysser, smeker varandra och du känner att du börjar bli lite hård men du är nervös, sen när kläderna faller av så kommer tankarna gå runt i ditt huvud fan tänk om det inte går om jag bara hade tagit kamagra då hade jag aldrig behövt oroa mig osv :/ Du bygger upp onödig stress, ångest allt skit du kan tänka dig som är mest faligaste påverkan på erektionen som gör att man aldrig kan ha ett bra samlag. Tro mig jag har varit där och det kräver mycket att komma ifrån det. Efter ett tag när det slutade fungerade mellan tjejen och mig så började jag ta kamagra, jag tänkte inte så långt då att det skulle sabba allt men just då så kändes det som att det var guds gåva, jag behövde aldrig oroa mig mer, men jag började ta det varje gång i smyg när vi skulle ha sex och det slutade riktigt illa för mig. Det vart som alla andra droger man behöver mer efter ett tag. Jag började ta en 1/4 del av tabletten slutade att jag var tvungen att ta 2st för att bli hård och sen slutade dom fungera på mig och det var då jag förstod hur illa jag verkligen var Innan jag började min PMO så hade jag 20st kamagra tabletter kvar men jag visste om jag sparar dom utifallatt så skulle jag aldrig läka så jag spolade ner dom i toaletten då visste jag att jag inte kan få tillbaka dom. Det jag vill komma med allt är att du kommer inte bli lycklig, det kommer alltid finnas i ditt huvud i framtiden. Trust me on that! Börja reboot och kasta skiten och bli lycklig! eller stanna i mardrömmen.. Jag lovar dig följer du stegen på rebooten så kommer du bli bra =) Jag vart hård som sten i sängen av en oattracktiv kvinna, då hade jag kört PMO i 4mån. Jag ska köra minst 1år innan jag vet att jag är helt botad men kommer försöka få till det med tjejer på vägen så klart. Only you can decide, your choice. Lycka till
Senast redigerad av Fiffel88 2013-11-06 kl. 03:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in