2013-11-11, 18:54
Medlem
Class1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Har inget med det o göra. Är helt enkelt ful i ansiktet, däri ligger problemet. Ska försöka bygga upp självförtroendet och se vart det leder. Det kan ju knappast bara vara ens eget fel om man har det svårt med tjejer?

Just give it a try
Citera
2013-11-11, 18:55
Medlem
Class1cs avatar
Citat:
Har inget med det o göra. Är helt enkelt ful i ansiktet, däri ligger problemet. Ska försöka bygga upp självförtroendet och se vart det leder. Det kan ju knappast bara vara ens eget fel om man har det svårt med tjejer?

Och ge fan inte upp!
Citera
2013-11-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Class1c
Och ge fan inte upp!

Nej då, det finns en för alla säger man ju och får ju hoppas att det är så
Citera
2013-11-11, 19:35
Medlem
buuskes avatar
Citat:
Det kan ju knappast bara vara ens eget fel om man har det svårt med tjejer?

Jo du har bara dig själv att skylla på. Det är så enkelt att lägga skulden på sitt utseende (jag gjorde det en gång i tiden). Det du behöver göra är sluta snyfta och skaffa dig en grym attityd och utveckla din personlighet. Det är en smärtsam väg med mycket hjärtekross, men vi alla måste till slut vandra den. (såvida man inte vill vara en loser resten av livet)

Så länge du inte är grovt deformerad så är det lugnt tro mig.
Nu släpper jag detta ämnet eftersom detta är lite off topic
Senast redigerad av buuske 2013-11-11 kl. 19:38.
Citera
2013-11-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buuske
Jo du har bara dig själv att skylla på. Det är så enkelt att lägga skulden på sitt utseende (jag gjorde det en gång i tiden). Det du behöver göra är sluta snyfta och skaffa dig en grym attityd och utveckla din personlighet. Det är en smärtsam väg med mycket hjärtekross, men vi alla måste till slut vandra den. (såvida man inte vill vara en loser resten av livet)

Så länge du inte är grovt deformerad så är det lugnt tro mig.
Nu släpper jag detta ämnet eftersom detta är lite off topic

Du ser säkert bra ut men hade dålig självbild? Har du blivit kallad ful ett X antal gånger, nej skulle inte tro det va? Det är ett helvete om man är ful så är det bara..
Citera
2013-11-11, 23:12
Medlem
Class1cs avatar
Citat:
Du ser säkert bra ut men hade dålig självbild? Har du blivit kallad ful ett X antal gånger, nej skulle inte tro det va? Det är ett helvete om man är ful så är det bara..

Citat:
Nej då, det finns en för alla säger man ju och får ju hoppas att det är så

Citera
2013-11-12, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Ni som klarat av att hálla er länge, kan ni inte dela med er av nágra tips om hur ni tänker, saker ni gör osv. Hur ni klarar av det tillexempel. Vad ni háller er borta ifrán osv..
Jag har tillexempel slutat raka pungen, har iförsig inte hjälpt dá jag fallit tillbaka, men varje gáng jag hade nyrakad pung förut, sá ville man ju dra i den..

Jag har flera gånger försökt att sluta men det gick inte. Det gick verkligen inte. Porren var så lätt tillgänglig. Tror jag var 2 veckor som bäst. Där gick gränsen. Var tvungen att dra den sen.

Men.

Sista gången jag gav det ett försök kapade jag all tillgång till porr. Jag stängde av min internet.
Helt plötsligt kunde jag inte logga in på tubetrooper.com och någon porr på datan hade jag inte.

Gick som på räls. Det gick skrämmande bra faktiskt. Klarade 2 månader utan problem. Märkte en enorm fkin skillnad på mig själv.

Kapa internet.
Citera
2013-11-12, 11:32
Medlem
Brukarbetecknings avatar
Idag är dagen jag slutar med porr.
Jag har masturberat flera gånger om dagen sen jag var runt 14år skulle jag tro, men sedan jag testat på att hålla kortare uppehåll på bara ett par dagar har jag märkt hur mycket det påverkar mig.

Jag känner mig ofta energilös och omotiverad. Jag har svårt att koncentrera mig och det känns som att jag inte kan tänka klart. Jag är otroligt osocial och har knappt någon sexdrift utanför porren, som bara blir extremare och vulgärare för varje vecka som går, jag känner mig smutsig. Alla dessa problem har gjort mig deprimerad och självförtroendet är lågt.

Nu förstår jag också att alla dessa problem inte nödvändigtvis är relaterade till mitt porrmissbruk, men det verkar vara symptom som många som har haft PED lidit av och fixat genom att sluta masturbera, så det är värt ett försök.

Nu har jag sagt det och nu finns ingen återvändo! Jag ska försöka komma med en update om någon vecka med resultat.
Citera
2013-11-12, 13:21
Medlem
5 dagen hehe, börjar bli jobbigt
Citera
2013-11-12, 13:32
Medlem
Brukarbetecknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krittos
5 dagen hehe, börjar bli jobbigt

Hehe har åkt dit där förut, speciellt om man är full någon helg så är det lätt att bryta mot reglerna lite
Citera
2013-11-12, 16:14
Medlem
Class1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukarbeteckning
Hehe har åkt dit där förut, speciellt om man är full någon helg så är det lätt att bryta mot reglerna lite

Har man viljan så är fyllan inget problem
Citera
2013-11-12, 17:24
Medlem
buuskes avatar
Dag 34, varit sjukt deppig hela dagen, men ändå jävligt fokuserad på det jag sysslat med.
har inte så mycket energi som jag hade i början men jag antar att det är min flatline som gör detta med mig. Bara att hålla ut tills det släpper

Citat:
Ursprungligen postat av Class1c
Har man viljan så är fyllan inget problem

Håller med! Tycker dock att dagen efter är värst, alltid varit tradition för mig att dra i snabeln dagen efter då det känns extra skönt på nåt sätt.

Men som sagt, det gäller att internalisera sina regler till 110% och aldrig bryta mot dom oavsett vad. Gör man det så är fyllan inte ett problem.
Bryter man mot reglerna man satt upp en gång så blir det lättare hänt att man gör det flera gånger, därav att många brukar få flera återfall i rad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in