Citat:
Ursprungligen postat av chefcalle
Det är ju det att jag skrev på ett papper där det stod att jag hade 49% av aktierna och han 51% och att jag även satt med i styrelsen som supleant. Kollar jag tex på ratsit.se så står det att jag inte har några bolagsengangemang och kollar jag på allabolag.se så står jag inte med i styrelsen på företaget.
Det är en liten besvärlig situation jag sitter i så jag undviker helst min far, det var mest därför jag undrade fall man kunde kolla upp nånstans om jag hade aktier i företaget för jag undviker helst allt som har med honom att göra. Så vad som helst kan hända med företaget utan att jag råkar illa ut? Konkurs, skattebrott ja vad som helst?
Så länge du inte är delaktig i eventuella brott, alternativt att du vet om den eller bör veta om dem, utan att göra något så är det lugnt.
Vad som gäller är ju svårt att veta om man inte vet vad som står på pappret, men det bör ju vara ett avtal som ska gälla.
Hur kommer det sig att du driver ett företag ihop med din pappa som du har en så dålig relation till?