• 2
  • 3
2011-02-09, 15:20
Medlem
Benkkes avatar
I och med att frsta posten r frn 2004 s slr jag till med
Sudden strike II http://www.youtube.com/watch?v=oicrf...eature=related
Blitzkrieg

Men of War r ju ett annat bra strategispel, imo mycket bttre n Company of heroes som r skit om man jmfr

Total war serien med eller utan mods lika bra nd!
Citera
2011-06-11, 21:15
Medlem
jag rekommenderar ett lite mer "under ground" spel frn rise of nations serien.

Rise of legends: Rise of nations har en kul gameplay och ganska bra grafik, men det r ju rtt s gammalt i varje fall s finns tre stycken olika kampanjer och tre olika lag

kolla in det
Citera
2011-06-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Starcraft ||, helt klart bst!

Jag kan inte hlla med dig om detta trots att det r det enda strategispel jag lirar just nu.
Det r ett jvligt dligt spel med tanke p vad de hade att brja med.

1999 kom Starcraft 1. Det var avancerat fr sin tid och jkligt bra balanserat.
Ett jttecommunity vxte fram och det var egentligen det som var kul efter flera r, inte spelet i sig.

Dagens Starcraft 2 r roligt fr att det r en uppfljare av ett extremt lyckat projekt och fr att s mnga spelar det och det finns turneringar och klaner och massa roliga random maps.
Men fr att vara ett strategispel i r 2010 s r det hopplst efter.

Har sagt det frr men:

1. Inga formationer.
2. Inga AI prioriteringar (sikta p flyg, sikta p ekonomin, sikta p X eller Y frst).
3. Spelet r fortfarande beroende av sin ramp-struktur.
4. Det gr fortfarande inte att vrida p byggnaderna, ens 4:a gnger...vad fan r det hr fr skmt?

De har inte vgat lmna sitt trygga hus dr allting fungerade och det r synd.
Hade det inte sttt SC2 dr, hade inte blizzard gjort spelet och hade det inte redan funnits 1000 fansidor s hade det inte blivit s lyckat som det blev.

Dessutom har de i sin iver att kontrollera och btflla allt frsmrat chat- och custom-map funktionerna. Det gr inte fortfarande inte att ska p channels, du kan max ha 1 officiell channel uppe t gngen, det gr inte att fixa egna turneringar med custom maps, ska man streama turneringar p ngot serist stt mste man franmla det till Blizzard och betala, det gr inte att namge sina hostings till till exempelvis "No rush 20 min" osv...

rligt talat...Broodwar var fan bttre. Man r dock bara trtt p det nu.
Senast redigerad av OrkaPalla 2011-06-11 kl. 21:31.
Citera
2011-06-19, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
Company Of Heroes r ett bra andravrldskrigs spel
Kr Men of War istllet. Det r ungefr samma sak bara att varje soldat har en egen livmtare, du kan bygga upp din soldats inventory genom att kolla dda kroppar (lite jobbigt om man styr 50pers)
Och, du kan styra soldaten sjlv, som ur ett tredje persons perspektiv.
Citera
2013-02-22, 23:39
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvmaskin
jag rekommenderar ett lite mer "under ground" spel frn rise of nations serien.

Rise of legends: Rise of nations har en kul gameplay och ganska bra grafik, men det r ju rtt s gammalt i varje fall s finns tre stycken olika kampanjer och tre olika lag

kolla in det
Faktiskt rtt s underskattat. Jag lade en hel del timmar p det Synd att man r ensam online
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in