Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ingen Niinimaa, blä.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=6512227
Nu kommer väl Modo eller nån annan klubb som tycker att elitseriens bästa back kan vara nåt att ha att värva. Sedan kommer han att stänka in mål mot Luleå
Gunnarsson har varit såpass bra att jag förstår att man väljer honom för Niinimaa. Det stora misstaget man gjorde var att ta in Fransson istället för Niinimaa inför säsongen, kolla bara hur mycket bättre laget presterat när Fransson varit borta, spelmässigt framförallt. Spelet blir bättre i 5mot5 och man får in pucken i zon i powerplay mycket enklare när man slipper hans uppåkningar som i 8 fall av 10 slutar med att han tappar pucken.
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Nu vet jag inte vilken utvisning du tänker på, men jag tror det handlar om den på Fredrik Svensson.
Den är helt korrekt tagen då Fredrik Svensson hindrar Harju att ta sig förbi han, hade Harju gjort det så hade det blivit en 2 mot 1 för Luleå.
Ja, det var Svensson utvisning som resulterade i målet:
49:54 1-0 (PP1) LHF 40. Sandell, Sami, 15. Persson, Mattias, 7. Sandström, Jan
49:31 2 min AIK 4. Svensson, Fredrik Interference
Inte ens en gnagare kan förklara bort den utvisning, uppenbarligen försöker dom men det blir ju fånigt, en av matchens absolut solklaraste utvisningar där Svensson håller fast och hindrar Harju från att skapa ett 2mot1.
Domarna missade sedan en solklar tripping på McDonell som möjligtvis hade kunnat ge AIK en ytterst orättvis poäng så jag förstår att man är upprörda över den situationen men utöver det så var domarnivån inte så mycket mer ojämn än valfri annan Elitseriematch. Då känns det mer som att man vill flytta fokus från sin mediokra insats och bortförklarar den med att "Domarna var dåliga".