Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-04, 12:37
Medlem
Hller p och torkar min frsta flush i en skokartong p vanligt vitt papper. Har vl gtt ett dygn nu, och det har brjat springa omkring sm svarta insekter kring svamparna. Hade kartongen stende i nrheten av en krukvxt s dom kanske kommer drifrn. Vad tror ni, ska jag bara torka p som vanligt eller ska jag frysa in och dda dm jvlarna innan dom blir fler?
Citera
2011-09-04, 13:11
Medlem
thyzors avatar
Dem ska ha frisk luft fr att torka just nu hller du dem blta ju, lgg dem p ett papper med toapapper ver under sngen i 2-3 dagar.
Citera
2011-09-04, 14:21
Medlem
santanders avatar
Eller p en tidning.
S lnge du hller den fuktig r det inte bra, kan brja mgla osv.
Citera
2011-09-04, 17:44
Medlem
Jag har skokartongen ppen s dom borde f tillrckligt med luft, dom ligger utspridda p vanligt vitt A4 papper och tunna lager hushllspapper ovanp. Jag flyttade kartongen, s nu str den hgt upp p garderoben, insekterna verkar ha frsvunnit som tur r

Glmde dock bort att tmma vattnet efter 12 timmar p min andra flush, blev 24 timmar istllet. Tror ni det finns ngot hopp nd, eller har jag frstrt growkitet?
Citera
2011-09-04, 17:50
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itchydick
Jag har skokartongen ppen s dom borde f tillrckligt med luft, dom ligger utspridda p vanligt vitt A4 papper och tunna lager hushllspapper ovanp. Jag flyttade kartongen, s nu str den hgt upp p garderoben, insekterna verkar ha frsvunnit som tur r

Glmde dock bort att tmma vattnet efter 12 timmar p min andra flush, blev 24 timmar istllet. Tror ni det finns ngot hopp nd, eller har jag frstrt growkitet?

Det r bara vnta och se om din andra flush blir av eller inte. Vissa kit ska bltas i 12 timmar och vissa kit i 24 timmar. Borde nog g - ge det lite extra tid bara.

Ta ven bort det papper som du har ovanp svampen, det r dr helt i ondan nmligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in