2011-09-13, 10:45
Medlem
arkealg1980s avatar
Flashback på ipad2 driver mig till vansinne;)

Varför i helvete envisas flashback att visas som ett gammalt DOS program till och från?
Kan knappast missat någon inställning eller liknande ioma. Ibland funkar det och ibland inte, exempel på hur det ser ut...

Inga bilder bara frågetecken, alla ämnen kommer uppradade i nån osymetrisk ordning.

Hilfe!!!
Citera
2011-09-13, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkealg1980
Varför i helvete envisas flashback att visas som ett gammalt DOS program till och från?
Kan knappast missat någon inställning eller liknande ioma. Ibland funkar det och ibland inte, exempel på hur det ser ut...

Inga bilder bara frågetecken, alla ämnen kommer uppradade i nån osymetrisk ordning.

Hilfe!!!

Finns en ganska stor tråd om detta.. Där finns även lösningen!
Citera
2011-09-13, 10:59
Medlem
arkealg1980s avatar
Då kanske du kan vara så snäll att länka, då orienteringen på denna platta inte är helt lätt i nuläget.
Citera
2011-09-13, 11:37
Medlem
felstavadds avatar
Varsågod; https://www.flashback.org/sp32725191
Citera
2011-09-13, 12:45
Medlem
arkealg1980s avatar
Löste det genom att radera cookies men antar att problemet kommer tillbaka, länken ger mig inget då det inte finns något att godkänna.

Tack iaf!
Citera
2011-09-13, 13:36
Medlem
felstavadds avatar
Nej, du ska bara gå in, du behöver inte godkänna nåt mer än att se på sidan.

Bra att det löste sig, problemet kom tillbaka några ggr för mig men jag löste det med ovanstående sida, så spara länken ifall.
Nu har det funkat helt ok de senaste dagarna.

Annars kan ju browser Opera mini (litet o gratis) vara bra att ha ifall det skulle hända igen, inte lika bra som Safari (enl mig) men gratis och FB funkade så jag kunde hitta rätt tråd att få hjälp i, DOS utseendet är ju inte lättnavigerat precis.
Senast redigerad av felstavadd 2011-09-13 kl. 13:40.
Citera
2011-09-13, 13:38
Medlem
arkealg1980s avatar
Aj seee, länken är sparad. Tack igen!
Citera
2011-09-25, 22:29
Medlem
kaspens avatar
Fick precis samma problem och forsokte losa det genom att klicka pa lanken. Denna gang star det bara

400 Bad Request
Request Header Or Cookie Too Large

nginx/1.0.4
Citera
2013-08-27, 01:54
Medlem
Arbetarbroders avatar
Flashback rullar fint för mig på min iPad vilket är skönt eftersom jag använder den mestadels.
Men har ett problem när jag är inne på Flashback och de är att jag inte kommer åt den där knappen längst upp till höger där kontrollpanelen, Mina startade inlägg, Mina citerade inlägg och vad mer de nu heter finns.
Listan kommer fram och försvinner på en halv sekund men jag antar de bara är så och ingenting som går att lösa?
Citera
2013-08-27, 18:21
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Flashback rullar fint för mig på min iPad vilket är skönt eftersom jag använder den mestadels.
Men har ett problem när jag är inne på Flashback och de är att jag inte kommer åt den där knappen längst upp till höger där kontrollpanelen, Mina startade inlägg, Mina citerade inlägg och vad mer de nu heter finns.
Listan kommer fram och försvinner på en halv sekund men jag antar de bara är så och ingenting som går att lösa?

Aa, den knappen är störande att det ej går faktiskt. Men det är samma med alla kategorier där,
Citera
2013-11-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Aa, den knappen är störande att det ej går faktiskt. Men det är samma med alla kategorier där,

Många sidor har inte anpassat sådana hoover-menyer eller vad man kallar dem. Dock läste jag att det visst går att göra likadana fast tablet-friendly så att säga.
Citera
2013-11-30, 18:10
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Jag har problem med kontrollpanelen när jag är på Fb med Ipad. Kontrollpanelens rullista stänger ned på en sekund så jag hinner inte klicka på t ex mina inlägg. Vad kan det bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in