Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-08, 18:29
Medlem
Alla som har lite vett i skallen förstår att dra ner rök i lungorna de facto är skadligt och kan leda till diverse lungsjukdomar. Då jag inte röker tobak själv är jag mest nyfiken på hur skadan av cannabis är jämfört med tobak? När man röker cigg tar man väl aldrig halsbloss? Borde isåfall inte cannabis göra betydligt mer skada på lungorna än tobak eftersom man håller nere röken i lungorna i flera sekunder?
Citera
2011-09-08, 18:36
Medlem
Snappers avatar
När man röker cigg så tar man visst halsbloss, annars så kan inte kroppen uppta nikotinet.
Precis som med cannabis tar man alltså halsbloss vilket gör att båda dessa leder till lungskador.
Jag har läst någonstans att cannabis vid förbränning utsöndrar ungefär dubbelt så mycket tjära som samma mängd tobak gör.
Däremot om man kollar på en vanlig cannabis rökare så ser man att denna inte röker lika mycket mängd cannabis som en tobaksbrukare röker tobak.
Detta gör att en vanlig tobaksbrukare antagligen har mycket slitnare lungor jämfört med en cannabisbrukare.
Citera
2011-09-08, 18:37
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagevsal
Alla som har lite vett i skallen förstår att dra ner rök i lungorna de facto är skadligt och kan leda till diverse lungsjukdomar. Då jag inte röker tobak själv är jag mest nyfiken på hur skadan av cannabis är jämfört med tobak? När man röker cigg tar man väl aldrig halsbloss? Borde isåfall inte cannabis göra betydligt mer skada på lungorna än tobak eftersom man håller nere röken i lungorna i flera sekunder?

Är du tolv år gammal? Finns det någon som INTE tar halsbloss?
Citera
2011-09-08, 19:48
Medlem
Disembowlers avatar
http://www.youtube.com/watch?v=8Md2WNqqxTQ

Spola fram 14 minuter fram i dokumentären så får du redan på allt.
Citera
2011-09-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave

Hur ska jag veta? Avskyr cigg.
Senast redigerad av sagevsal 2011-09-09 kl. 00:06.
Citera
2011-09-09, 05:19
Medlem
LOL! http://www.tankafetast.com/torrent/5...ting-high-2007 elller sök på youtube får du svar
Citera
2011-09-09, 09:56
Medlem
empo_glads avatar
Det borde vara mer tjära i en joint än en cigg, men ciggen innehåller massa andra otäckheter som bidrar till skador du inte får utav jointen.
Citera
2011-09-09, 12:05
Medlem
Då skulle en 0,4a weed eller så vara ungefär lika skadligt som 1 cigg?
Citera
2011-09-09, 12:30
Moderator
kvm3s avatar
Filtret i en cigarett absorberar dock desto mer av de farliga ämnena än roachen (rullad pappersbit) vilken ofta används i joints. Om man däremot röker cannabis i en vaporizer eller åtminstone en bong kan jag tänka mig att mycket mer av "skräpet" filtreras bort.
Citera
2011-09-09, 13:03
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Man besprutar tobaksplantan med radioaktiva ämnen för att dom ska växa snabbare vilket man inte gör med cannabis (tror jag).
Citera
2011-09-09, 17:18
Medlem
seta23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave

Fjortisar.
Citera
2011-09-09, 17:44
Medlem
Modifys avatar
Vad jag vet är Cannabis mindre skadligt på lungorna om det röks rent. Blandar man Cannabis med tobak är det en annan femma, då blir det skadligare än om man bara röker tobak. Detta är vad jag har läst och hört iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in