2025-01-13, 19:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är väl ingen som förnekat det. Det betyder förstås att vi erkänner det. Det är du som i sten vägrar erkänna när vi säger att män är bättre på något.
Män är förstås bättre i alla sporter. Bättre i schack, mer allmänbildade, uppfinner mer. Mer meriterade inom forskning. lättare att se mönster, mer tävlingsinriktade. Dominerar på den över skalans när det gäller intelligens. Kan räkna upp massor med saker.
Men att erkänna det, vill inte lilla damen. Då blir det tvärstopp och hon kommer med massa vinklade undersökningar eller försök till bortförklaringar.
Så du ska nog inte kasta sten i glashus. Du för ett könskrig. Eller kan du erkänna de här skillnaderna? Få höra?

Män är inte mer allmänbildade än kvinnor.

Har någon förnekat att män får bättre tider osv i diverse sporter? Det är väl ganska uppenbart med tanke på skillnader i muskelsammansättning osv.

Män är inte mer tävlingsinriktade än kvinnor. Elitidrottskvinnorna är lika tävlingsinriktade som elitidrottsmännen. Kvinnor är jävligt tävlingsinriktade genom hela skolgången. Mer så än pojkarna/männen, osv.

Sen är det sedan länge konstaterat att det finns en liten liten skillnad gällande IQ mellan män och kvinnor till mäns fördel. Med det sagt, gällande generell intelligens är skillnaden i stort sett obefintlig.
Senast redigerad av Jenny9 2025-01-13 kl. 19:55.
Citera
2025-01-13, 20:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Har någon förnekat att män får bättre tider osv i diverse sporter? Det är väl ganska uppenbart med tanke på skillnader i muskelsammansättning osv.

Män är inte mer tävlingsinriktade än kvinnor. Elitidrottskvinnorna är lika tävlingsinriktade som elitidrottsmännen. Kvinnor är jävligt tävlingsinriktade genom hela skolgången. Mer så än pojkarna/männen, osv.

Sen är det sedan länge konstaterat att det finns en liten liten skillnad gällande IQ mellan män och kvinnor till mäns fördel. Med det sagt, gällande generell intelligens är skillnaden i stort sett obefintlig.
Men det är väl bara som jag säger. Ni kan inte erkänna att män är bättre på nåt egentligen utan att försöka vrida på det.
Citera
2025-01-13, 20:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det är väl bara som jag säger. Ni kan inte erkänna att män är bättre på nåt egentligen utan att försöka vrida på det.

Du gav rätt dåliga exempel.

Förutom schack, män är bättre på schack än kvinnor.
Citera
2025-01-13, 21:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Är inte IQ hur man kan se mönster på saker?

T.ex. om man är duktig på lösa pussel eller tetris kan väll vara en bra förklaring på hög IQ?

Jag menar. Einstein upptäckte relativitetsteorin. Vem hade tänkt på detta redan vid år 1905?
Snacka om att kunna se ett samband mellan tid och rum. Inte dåligt.
Citera
2025-01-14, 01:01
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Det är därför män krossar kvinnor på högskoleprovet alltså?

Faktum är att ni är så kassa så feministhaggor kräver att proven görs om för att passa kvinnor bättre. Fucking lol

Precis samma sak händer med iq testerna.

Feminism går alltid före reell kompetens.

Ouch
Citera
2025-01-19, 07:46
Medlem
MrWins avatar
Visst finns det kvinnor med hög intelligens. Däremot har jag aldrig stött på någon kvinna med sunt förnuft. Kan bero på att de är känslostyrda.
Citera
2025-01-19, 13:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Visst finns det kvinnor med hög intelligens. Däremot har jag aldrig stött på någon kvinna med sunt förnuft. Kan bero på att de är känslostyrda.

Visst finns det män med hög intelligens. Däremot har jag aldrig stött på någon man med sunt förnuft. Kan bero på att de är känslostyrda.
Citera
2025-01-20, 10:49
De vita kärringar vi stöter på i swedistan är sjukt barnsliga, du är bara ytterligare ett bevis på det jensan, och att sliddjur aldrig utvecklas mentalt mer än till tolv årsåldern.

Du verkar vara runt tio, mentalt sett.
Citera
2025-01-28, 20:38
Medlem
Män har större hjärnor och är intelligentare än kvinnor. Man har kompenserat för detta i utformningen av IQ-tester genom att öka andelen uppgifter som passar den kvinnliga hjärnan, tills man såg att resultaten jämnats ut mellan könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in