Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2002-11-16, 01:08
Medlem
xatrixs avatar
Hoppas inte det blir nån sorts "standard" för fasta uppkopplingar...
Jag sitter dagligen och arbetar/skickar mejl på min dator hemma när jag är i plugget, och dessutom skickar jag dokument mellan datorerna - kommer lätt upp i 40-50 MiB per dag bara i sån trafik. Lägg sedan till annan trafik på datorn och om jag vill ta hem en linux-dist osv...skrämmande.
Är det nån som vet om danskarna kan begära specade räkningar? Kul läsning i såna fall... :P
Citera
2002-11-16, 01:12
Medlem
DaLyss avatar
jag tror telia känner att det finns folk som ligger på 200mb i månaden medans andra ligger på 30gb och därför vill de skapa lite "rättvisa" :roll:
Citera
2002-11-16, 02:38
Medlem
Nidstangs avatar
Är det någon som ringt telia och frågat ?

Vad jag vet så har olika talesmän på telia fört fram idéer om allt ifrån, såsom ta betalt per MB och lågpris ADSL (256Kbit) till prestanda ADSL (2Mbit) kanske mer
Citera
2002-11-16, 04:16
Medlem
kaizens avatar
det är väl knappast så att det blir slitage på nätet för att man laddar genom det.
telia dom busarna är ju bara ute efter pengar. dom ska inte komma med argument om rättvisa i alla fall.
och om dom vill ha per MB så är det ju många som kommer att spola telia för att dom inte har råd. jag är nog en av dom.
fuck telia. så fort man får chansen att byta till något annat så ska jag göra det. fast dock inte till bostream som jag tycker är lite väl dyra nu.
Citera
2002-11-16, 13:01
Medlem
mws avatar
[code:1]250-1GB så betalar du 250 kr osv. Alltså inte så farligt som man tror.[/code:1]

Hur dum är du ?. Dom som sitter & laddar hem filmer laddar ju typ en 1gig per film!, så dom kan ju fan gå ut & köpa filmerna & spara pengar på det. Jag som är en sådan person som tar hem typ 20-30gig i veckan så om bredbands leverantörerna skulle börja ta betalt per GIG skulle det kosta mig typ 10 000kr i månaden. 8O
Citera
2002-11-17, 12:06
Medlem
Tråkig nyhet:

Jag har hört rykten om att Telia ska höja sin månadsavgift till 500:- !
Det ska ske i Februari 2003 !

VÄLDIGT tråkigt...

Det är ingen idé att man börjar klaga heller, för det är redan bestämt..!
Citera
2002-11-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xx-RaY
Tråkig nyhet:

Jag har hört rykten om att Telia ska höja sin månadsavgift till 500:- !
Det ska ske i Februari 2003 !

VÄLDIGT tråkigt...

Det är ingen idé att man börjar klaga heller, för det är redan bestämt..!

Innebär det att dom höjer hastigheten samtidigt eller ??? vet du nåt om det??
Citera
2002-11-17, 16:01
Medlem
Jag har fått det jobbiga att om folk maxxar min utgångsspeed så sänks min nerladdnings och surfningsspeed till gamla hederliga 56 K :evil:

Och om det är som Xx-RaY säger att dom ska höja till 500:- så hoppas jag fan att dom skyndar på med serva.net så att jag får 10 Mbit :twisted:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in