Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-21, 18:16
Medlem
BlondinBalles avatar
Upplevde min bild som ryckig. Började forska i det och hittade en lösning som fungerade väldigt bra för mig.

Starta en viaplay-stream
Högerklicka på streamen och gå in på Silverlight
I fliken Uppspelning, kolla så att maskinvaruacceleration är avbockad.
Stäng ner ALLA flikar/fönster.
Sök på C: efter mspr.hds
Alla har den filen så hittar du den inte får du se över dina sökalternativ (dolda filer etc.)
Starta upp din webbläsare igen och nu har du troligtvis mindre ryck.
Senast redigerad av BlondinBalle 2012-10-21 kl. 18:29.
Citera
2012-10-22, 21:53
Medlem
Jacksonsoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
Är det så att man måste ha en smart-tv för att kunna se Viaplay på TV?
Tror det om du inte vill koppla ihop datorn med tvn
Citera
2012-10-23, 06:29
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksonsoa
Tror det om du inte vill koppla ihop datorn med tvn

Så det funkar att koppa ihop datorn med TV:n?
Citera
2012-10-23, 09:52
Medlem
Citat:
Så det funkar att koppa ihop datorn med TV:n?
VGA-/HDMI-kabel fixar det.
Citera
2012-10-23, 17:41
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
VGA-/HDMI-kabel fixar det.

Tack! Det där skulle varit nästa fråga.
Citera
2012-10-23, 21:11
Avstängd
Är sjukt missnöjd. Inte värt pengarna alls. Ett tag gick det inte ens se en hel match för att det kraschade och hade sig. Viasat vägrade erkänna att det hade att göra med att deras servrar var överbefolkade.

Nu har det blivit lite bättre där, men skiten laggar när man tittar på datorn och det beror på Silverlight som är skit. Även det vägrar Viasat erkänna utan de låtsas som om det regnar. På iPhone funkar det bra eftersom det inte är Silverlight men jag betalar inte 200:- för att titta på en liten 4 tums skärm. TV4 Play flyter på perfekt däremot så de kan inte skylla på min dator.

Kommer säga upp skiten.
Citera
2012-10-23, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Upplevde min bild som ryckig. Började forska i det och hittade en lösning som fungerade väldigt bra för mig.

Starta en viaplay-stream
Högerklicka på streamen och gå in på Silverlight
I fliken Uppspelning, kolla så att maskinvaruacceleration är avbockad.
Stäng ner ALLA flikar/fönster.
Sök på C: efter mspr.hds
Alla har den filen så hittar du den inte får du se över dina sökalternativ (dolda filer etc.)
Starta upp din webbläsare igen och nu har du troligtvis mindre ryck.

Funkar inte. Det är samma lösning som lögn-Viaplay föreslår. Det är Silverlight i sig som är problemet. Kommer aldrig bli bra så länge Viaplay använder Silverlight. Då får man leva med ryckig panorering och jag tycker inte det är acceptabelt för 200:-/mån. Då ska det flyta på lika bra som på TV.
Citera
2012-10-23, 21:15
Medlem
flaeskbaks avatar
viaplay är sämst som svar på din fråga.!
funkade bra för ett år sedan, men nu har det blivit sämre och sämre.
Har haft dålig kvalitet och lagg sen i våras.
Någon som vet vad som kan ha skett? Har det blivit för stort? Klarar inte Viaplays servrar och skit efterfrågan?
Citera
2012-10-24, 17:24
Medlem
hacke169s avatar
har haft viaplay i någon vecka nu, kör via panasonics inbyggda tv-app, och är inte alls nöjd med tjänsten. dels beroende på att det inte går att spola med bild, om man mot förmodan ändå spolar får man räkna med att filmen hänger sig.

tjänstens sökfunktion fungerar inte tillsammans med mitt tangentbord vilket innebär att det blir ett jävla knappande med fjärren om man vill söka efter någon speciell film. finns heller ingen tydlig information kring vilka filmer som är i hd, vilket det förövrigt verkar vara extremt få som är. har även haft stora problem med allmänt dålig bild på deras icke-hd-filmer och har struntat i att se en del filmer just på grund av extremt taskig bild. tänkte exempelvis kika på "welcome to the dollhouse" igår men gav upp då bilden var ett rent jävla skämt. upplever även problem med hackiga undertexter.

förstår inte riktigt vad dom sysslar med på viaplay eftersom dessa problem knappast kan vara en nyhet för dom.
Citera
2012-10-24, 18:07
Medlem
svulles avatar
Sitter ingen i deras support? Ställde en fråga tidigt igår då mitt konto slutat fungera. När kan man tänkas få svar?
Citera
2012-10-24, 18:11
Medlem
will.i.a.ms avatar
Min kompis har Viaplay , och han verkar iallafall tycka det funkar fint fint!
Citera
2012-10-27, 13:04
Medlem
Citat:
Vad menar du nu?

Han vill ha något för det, om han kliar din rygg så vill han att du kliar hans rygg, dvs har du en invite att bjuda tillbaka

Förögrigt kan jag säga att det verkar inte vara något stopp på hur länge/ofta man kan prova gratis en månad. Det är bara hoppa på och sedan säga upp för att hoppa på ännu en månad osv
Senast redigerad av Mackan09 2012-10-27 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in