Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesCartier
Har jag missat nåt? Man måste väl ha PS Plus för att kunna använda Viaplay?
Det verkar som det, men jag fick en gratis månad av PS Plus när jag gick in på PS3-appen. Om det är i samband med min gratismånad av Viaplay vet jag inte.
Citera
2012-11-25, 20:38
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devoid
Det verkar som det, men jag fick en gratis månad av PS Plus när jag gick in på PS3-appen. Om det är i samband med min gratismånad av Viaplay vet jag inte.
Aha, så kan det ju förstås vara. Jag har själv kört Viaplay i två år nu, så jag vet inte hur gratismånaden funkar. Och inte har jag nån PS3:a heller, utan var mest nyfiken.

edit: eller vänta nu, ett och en kvarts år är det kanske. Nåväl, ett tag iaf.
Citera
2012-11-28, 21:11
Medlem
eribabsis avatar
Nu hackar inte bara bilden, utan nu är kvalitén riktigt risig. Kör högsta möjliga, 2mb/s och det är ingen vacker bild.
Citera
2012-11-30, 18:49
Medlem
MoLoKs avatar
Någon som vet hur man ändrar så att man alltid får maxkvalité i smart TV-appen?
Citera
2012-12-02, 17:27
Medlem
finns det verkligen ingen lösning på den hackiga bilden?
varför drabbar detta problem bara vissa?
Citera
2012-12-02, 17:49
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybe
finns det verkligen ingen lösning på den hackiga bilden?
varför drabbar detta problem bara vissa?
Är det verkligen så att det bara drabbar vissa? Jag är tveksam. Själv har jag 100 Mbit-lina, uppdaterat Silverlight, bör ha tillräckligt bra dator, men har ändå hack i bilden. Alltså inte ojämnt hack, men klart under 25 fps. Det märks att det inte är tv, men så länge hacket är jämt så tänker jag inte på det. Gissar på att det är tekniken som inte håller för dem vid live-sändningar, för om jag tittar på film via Viaplay så funkar det mycket bättre.
Citera
2012-12-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesCartier
Är det verkligen så att det bara drabbar vissa? Jag är tveksam. Själv har jag 100 Mbit-lina, uppdaterat Silverlight, bör ha tillräckligt bra dator, men har ändå hack i bilden. Alltså inte ojämnt hack, men klart under 25 fps. Det märks att det inte är tv, men så länge hacket är jämt så tänker jag inte på det. Gissar på att det är tekniken som inte håller för dem vid live-sändningar, för om jag tittar på film via Viaplay så funkar det mycket bättre.

nääe, skulle inte säga att det är jämna "hack" här. Utan mer "judderliknande", dvs som uppkommer när bildskärmens uppdateringsfrekvens är osynkad med materialet fps.
Så är dock inte fallet, då jag testat alla möjliga upplösningar å HZ.
Citera
2012-12-05, 21:58
Medlem
Har också haft problem med detta hackande som många skriver om. Nu har jag skaffat Windows 8 och installerat deras viaplay app och lagget är i princip borta. flyter på mycket bättre nu när silverlight inte är inblandat.
Citera
2012-12-05, 22:01
Bannlyst
För mig hackar det bara i Hd filmer
Citera
2012-12-07, 21:37
Medlem
Är det bara för mig det är extremt laggigt just nu? Buffrar var femte sekund när jag försöker se på Lost, ibland hänger den sig under buffringen också...
Citera
2012-12-08, 15:58
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Jag trodde att det skulle flyta på som på TV när man kollade på PS3, men det gör det tyvärr inte.
Citera
2012-12-09, 02:23
Medlem
Rogbianuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Jag trodde att det skulle flyta på som på TV när man kollade på PS3, men det gör det tyvärr inte.
Om man har dåligt internet kanske? För mig flyter det perfekt iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in