Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-23, 18:29
Medlem
BlondinBalles avatar
Har haft Viaplay i 4-5 år. Bildkvaliteten har nu nästan kommit upp i samma som för satellit och undsändning via kabel-tv. Det som främst saknas är högre bilduppdatering. Ser uteslutande på sport med Viaplay och då vore 60 bilder per sekund en stort lyft.
Senast redigerad av BlondinBalle 2014-11-23 kl. 18:32.
Citera
2014-11-24, 22:53
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Har haft Viaplay i 4-5 år. Bildkvaliteten har nu nästan kommit upp i samma som för satellit och undsändning via kabel-tv. Det som främst saknas är högre bilduppdatering. Ser uteslutande på sport med Viaplay och då vore 60 bilder per sekund en stort lyft.

Det har den absolut inte gjort, om det inte är så att du menar SD kanalerna. Du behöver minst den dubbla bitraten, oavsett vilken kompression du än använder, för att kvaliteten på HD-kanalerna och Viaplay ska ha likvärdig bildkvalitet.

Att du menar att du vill ha 60 fps i PAL-land, visar bara att du inte har någon aning om vad du pratar om.

Om du dubblar framraten från 25 till 50 fps, så behöver du öka bitraten ytterligare. Den bitrate de idag har som högst - 3 mbit - är inte ens tillräcklig för en bra bild för 25 fps år 2014. Som jämförelse har Netflix 6 mbit som bitrate och har t o m börjat introducera H.265-kompression.
Senast redigerad av Sweeper80 2014-11-24 kl. 22:57.
Citera
2014-12-10, 20:44
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Bara för mig som Viaplay har varit totalt nere sedan igår kväll?
Citera
2014-12-12, 20:26
Medlem
Oj här fanns ju en Viaplay-tråd!

Lillebrorsan (4 år) ska flyga till Australien, 20 timmar nerresa och 20 timmar tillbaka och behöver alltså underhållning så han hålls på gott humör!

Tänkte fixa Viaplay men undrar om någon använt den tjänsten och om det funkar bra? Är alla barnprogram på Viaplay tillgängliga offline också? Tror inte internet kommer funka tillräckligt bra för streaming på flygplanet...

Tror inte de kommer ha någon tillgång till internet i Australien heller så om inte Viaplay fungerar blir det ju att tanka ner något istället. Vore toppen om det fungerar dock!

Tack i förhand
Citera
2014-12-12, 21:54
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mygrapefruit
Oj här fanns ju en Viaplay-tråd!

Lillebrorsan (4 år) ska flyga till Australien, 20 timmar nerresa och 20 timmar tillbaka och behöver alltså underhållning så han hålls på gott humör!

Tänkte fixa Viaplay men undrar om någon använt den tjänsten och om det funkar bra? Är alla barnprogram på Viaplay tillgängliga offline också? Tror inte internet kommer funka tillräckligt bra för streaming på flygplanet...

Tror inte de kommer ha någon tillgång till internet i Australien heller så om inte Viaplay fungerar blir det ju att tanka ner något istället. Vore toppen om det fungerar dock!

Tack i förhand
Viaplay funkar inte utomlands från Sverige. Men, om du skaffar största paketet så kan du ladda ner filmerna till din bror.
Citera
2014-12-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Viaplay funkar inte utomlands från Sverige. Men, om du skaffar största paketet så kan du ladda ner filmerna till din bror.

Det finns väl bara 99kr i månaden? Om man inte skaffar Sport?.. skaffade iaf Viaplay just nu och det är gratis första månaden De är borta endast 2 veckor så det är finemang. Jag har lyckats ladda ner och klippen spelas upp när wifi är frånkopplat!
Citera
2014-12-14, 00:04
Medlem
Skaffade precis Viaplay och undrar om det är någon som vet om man kan ändra färgen på undertexten? Kollar på Paradise Hotel Danmark och fattar i princip inte ett skit av de säger och så fort det är någon som har på sig en vit tröja så smälter texten in i deras vita kläder. Väldigt irriterande.
Har kollat på inställningar men hittar inte någonting.
Citera
2014-12-14, 21:25
Medlem
Nus avatar
Deras livesändningar är under ALL kritik. Ljuger om behövda mb som behövs, spelar ingen roll om man sitter på det femdubbla så är det piss. Går inte att se en match utan lagg och det är fan bedrövligt när man trots allt sysslat med streaming i flera år nu.

Skulle det gå att ha SkySports streamat hade jag fan avgett Bosse och Viasat så fort som bara den.
Citera
2014-12-15, 10:30
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Deras livesändningar är under ALL kritik. Ljuger om behövda mb som behövs, spelar ingen roll om man sitter på det femdubbla så är det piss. Går inte att se en match utan lagg och det är fan bedrövligt när man trots allt sysslat med streaming i flera år nu.

Skulle det gå att ha SkySports streamat hade jag fan avgett Bosse och Viasat så fort som bara den.
Jag säger att dom inte ljuger om mb som behövs. Flaskhalsen är däremot att Viaplay inte har kapacitet att sända ut till alla som vill se en populär match, och för detta ska de ha skit.
Citera
2014-12-17, 22:16
Medlem
mediekratis avatar
Vad i? Har viaplay alltid kört med reklam? Jag har inte varit med om det tidigare, men nu har de kört reklam i ca 5 minuter...
Citera
2014-12-20, 12:23
Medlem
Alecia79s avatar
Är det någon som kan hjälpa mig?

Jag skaffade viaplay igår kväll, och nu undrar jag om någon vet hur jag kollar på filmer på min Mac?

Jag har lyckas med iPaden, då var det bara att ladda ner en app, men jag hittar inte hur man gör på en Mac...

Tack!
Citera
2014-12-20, 15:57
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Är det någon som kan hjälpa mig?

Jag skaffade viaplay igår kväll, och nu undrar jag om någon vet hur jag kollar på filmer på min Mac?

Jag har lyckas med iPaden, då var det bara att ladda ner en app, men jag hittar inte hur man gör på en Mac...

Tack!
http://viaplay.se/requirements

Det här borde hjälpa dig. Är väl möjligen så att du saknar Silverlight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in