Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2013-03-24, 20:54
Medlem
Lingon_s avatar
Att det skulle vara omöjligt att komma i kontakt med andra är ju bara bullshit. Utifrån vår referensram är det kanske det, men tid är ju relativt. Kommer vi på ett sätt att reparera DNA & hålla celldelningen igång kan vi leva för alltid, då blir en resa på 100.000 år inget problem.
Citera
2013-03-24, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Kommer vi på ett sätt att reparera DNA & hålla celldelningen igång kan vi leva för alltid, då blir en resa på 100.000 år inget problem.

hundra tusen år på ett skepp.. Nu tar vi verkligen ordet rese-tristess till nya nivåer .. Wow, undrar om satan säljer biljetter till helvetet fortfarande, det är nog roligare?

En sak är säker, människan kommer inte må ens hälften så bra som underhållningsbranschen kommer göra när de levererar tidsfördriv till dessa långfärdsrymd-bussar
Citera
2013-03-25, 11:06
Bannlyst
VI har redan kontakt med aliens, men samhället vet inget, det är stormakten som har kontakt med grey aliens, eventuellt reptilian shapeshifter.
Citera
2013-03-25, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katmando
VI har redan kontakt med aliens, men samhället vet inget,

Du är alltså inte en del av samhället, eftersom DU vet.

Hur fick du reda på detta?
Citera
2013-03-25, 14:44
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Dock mestadels inom artisteri.
Jag har aldrig hört om en framgångsrik vetenskaplig teori som tagits fram på droger... Har du?
Har inget specifikt exempel, men jag är fullkomligt övertygad om att åtskilliga vetenskapsmän brukar droger, och i synnerhet psykadelika.
Citat:
Jag har överdoserat flera gånger, men det räcker tydligen inte. Hur mycket över överdos rekommenderar du?
Jag svarar med ett citat av en gigant inom den psykadeliska forskningen:
"Om du inte blir rädd under en tripp, så har du inte tagit tillräckligt."

Att få en "överdoskänsla" kan vara så enkelt som att man inte vågar släppa taget under trippen och kämpar emot med en riktigt jobbig tripp som följd.

Testa att börja med ca 5-6 gram torkad svamp.
Senast redigerad av PotentOpponent 2013-03-25 kl. 14:52.
Citera
2013-03-25, 15:55
Medlem
DennisReynoldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
Har inget specifikt exempel, men jag är fullkomligt övertygad om att åtskilliga vetenskapsmän brukar droger, och i synnerhet psykadelika.

Enda jag kan komma på, om mitt minne i sviker mig, är Steve Jobs som (under ett LSD-rus) kom till insikten att allt vi ser omkring oss idag är skapat av människor som troligtvis inte är mycket smartare än du och jag är. Något som ska ha influerat honom resten av sitt liv sedan. Sen är han dock mer av en artist än en vetenskapsman (om vi nu ska använda den skalan).

Tror verkligen att vissa droger kan hjälpa människor att komma till insikter och även möta vissa demoner som lagt sig i deras undermedvetna. Men att droger på något sätt skulle hjälpa vetenskapen har jag svårt att se.

Men får att återgå till din hypotes om att utomjordingar har gömt den molekylen i svamp så kommer den naturliga följdfrågan - varför? Finns det någon speciell anledning att utomjordingarna känner att svampbrukare troligtvis är den grupp människor de vill ha kontakt med?
Citera
2013-03-25, 17:53
Bannlyst
Citat:
Du är alltså inte en del av samhället, eftersom DU vet.

Hur fick du reda på detta?
Jag är med i samhället, men till skillnad mot majoriteten så är jag medveten vad pågår på jorden.

Egna forskningar.
Citera
2013-03-25, 18:15
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Dock mestadels inom artisteri.
Jag har aldrig hört om en framgångsrik vetenskaplig teori som tagits fram på droger... Har du?[...]
Francis Crick såg DNA-spiralen i en LSD-vision, vilket ledde honom på spåret till dess upptäckt. Hur det är med sanningshalten i detta vet jag ej, men han hävdade det själv, tydligen.

En inte helt obetydlig vetenskaplig landvinning.
Citera
2013-04-04, 16:26
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisReynolds

Men får att återgå till din hypotes om att utomjordingar har gömt den molekylen i svamp så kommer den naturliga följdfrågan - varför? Finns det någon speciell anledning att utomjordingarna känner att svampbrukare troligtvis är den grupp människor de vill ha kontakt med?
Nu är det ju inte JAG utan Terence McKenna som har fnulat fram denna hypotes.

Jag förstår dock din undran. Det enda jag kan tänka mig ge som ett svar på den frågan är att utomjordiskt liv kanske inte alls har samma tankebanor och åsikter som vi människor har och därför inte agerar på ett sådant sätt som känns logiskt för oss.

Kommer att tänka på en av Joe Rogans podcasts där Graham Hancock är gäst, och där dom ställer lite av samma fråga som dig angående detta, och undrar över hur frustrerade utomjordingarna måste vara när det mest är flummiga svampätande ungdomar som tar kontakt med dom istället människorasens skarpaste hjärnor och ledare.
Kommer inte ihåg exakt hur dom uttrycker det, men något i stil med detta, "Why are you only sending me kids? I´m trying to comunicate high level information to you guys!"
Citera
2024-08-04, 22:08
Medlem
fellowvessels avatar
Medvedev, Putins docka som han gjorde till president ett tag så det skulle se bra ut var lite rolig av sig, en journalist fråga "finns det aliens?" då svarar han något i stil med "Ja men jag erkänner det bara 1 gång sen förnekar jag i framtiden" typ, intelligent men lite av en rövslickare plus ahole.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in