2019-12-09, 20:21
Medlem
Att använda kokain och amfetamin t ex skadar läkeprocessen men vilka andra droger och liknande är inte bra?
Citera
2019-12-10, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av case79
Kontaktade tatueraren och han sa att just gul färg är svårare att få till bra. Stämmer det eller varför blir det så?
Gul är en av färgerna som sitter sämst av alla.
Så ja de stämmer.
Citera
2020-11-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Gul är en av färgerna som sitter sämst av alla.
Så ja de stämmer.

Nej det är lätt vit som sitter och syns sämst!
Citera
2020-11-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice

Ja, men det var också därför han skrev att gul är en av färgerna som sätter sig sämst, vilket är sant.

Har en sleeve med en del färg, och de gula partierna är helt jävla hopplösa. Vi har kört över dem tre gånger, men det blir bara inte bättre. Har förlikat mig med det, men undvik gult om det inte är nödvändigt eller finns andra alternativ.
Citera
2020-12-07, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Baserat på vad?
Jag baserar mitt påstående på mina 1xx timmar under nålen, samt det svaret jag fått från tatuerare.

Det spelar roll vad för pigment (färg/märke), hudtyp för att nämna några saker som påverkar hur det hålls.
Citera
2020-12-11, 14:54
Medlem
Jag har en fråga! Jag kör med en ”tattoo pen” och jag upplever att patronerna inte skjuter ut färgen tillräckligt. Jag har kört med vanlig coilmaskin och då är det inte något problem. Är det patronerna/nålarna som är dåliga eller är det maskinen som styr hur mycket bläck som skjuts ut när man tatuerar?
Citera
2020-12-11, 15:16
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krattaloken
Jag har en fråga! Jag kör med en ”tattoo pen” och jag upplever att patronerna inte skjuter ut färgen tillräckligt. Jag har kört med vanlig coilmaskin och då är det inte något problem. Är det patronerna/nålarna som är dåliga eller är det maskinen som styr hur mycket bläck som skjuts ut när man tatuerar?

Vad exakt menar du med "skjuter ut " ? Vad är det för fabrikat på nålarna ? , Vad är det för maskin ? Vad är det som inte funkar att göra lines eller fyll etc . ? Är det en m
änniska du tatuerar eller artificiell hud ?

Edit : såg precis att denna tråden inte är relevant för din fråga , bättre att posta i en annan tråd eller skicka PM till mig .
Senast redigerad av Galdar 2020-12-11 kl. 15:19.
Citera
2020-12-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Vad exakt menar du med "skjuter ut " ? Vad är det för fabrikat på nålarna ? , Vad är det för maskin ? Vad är det som inte funkar att göra lines eller fyll etc . ? Är det en m
änniska du tatuerar eller artificiell hud ?

Edit : såg precis att denna tråden inte är relevant för din fråga , bättre att posta i en annan tråd eller skicka PM till mig .

Kan tyvärr inte skicka pm då jag är rätt ny här på fb
Citera
2020-12-14, 00:56
Medlem
En polare har tatueringsmaskin.
Självklart steriliserade nålar och ny färg.

Men jag undrar bör vi tvätta med någon sprit innan eller räcker det med tvål och vatten. Vad är era tips före vi börjar tatuera? Tänker för att hålla allt så cleamt som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in