2011-09-21, 13:53
Medlem
Hej!

För drygt 1.5-2 veckor sedan så krockade jag med bambis mamma. Det va ju ingen direkt jätte våldsam krock. Rådjuret åkte inte in i framrutan utan under bilen vilket va tur, va trotts allt i en hastighet på 70 Km/h iallafall polis och jägare och hela skiten va där och rådjuret fick sig en snabb men kanske inte smärtfri död tyvärr.

Det blev knappt några skador på bilen (sossecontainer) så allt var ju lugnt, men kan fan inte sova på kvällarna längre.. Har alltid kunnat lägga huvudet på kudden och somnat direkt vilket jag e glad för. Från att sova 9 timmar per natt e vi nog nere i 3-5h nu vilket tar på mig. Direkt efter olyckan mådde jag jävligt illa var ju rätt chockad så kanske va de, men va skakig ett bra tag efter.

Då e frågan va fan ska jag göra åt det? Inte direkt taggad för å ta medicin utan måste ju finnas en annan lösning på det hela eller?

Mvh AnkaN
Citera
2011-09-21, 14:10
Medlem
persbrandt2ks avatar
Känner du att du har fått stora problem efter krocken med rådjuret så ger jag tips på att kontakta någon inom psykiatrin då de med största sannolikhet kan hjälpa dig mer än vad vi på flashback kan göra. Tråkigt att du fått problem med sömnen efter detta, hoppas det löser sig för dig.
Citera
2011-09-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persbrandt2k
Känner du att du har fått stora problem efter krocken med rådjuret så ger jag tips på att kontakta någon inom psykiatrin då de med största sannolikhet kan hjälpa dig mer än vad vi på flashback kan göra. Tråkigt att du fått problem med sömnen efter detta, hoppas det löser sig för dig.

Jo Iof har du en ganska bra poäng i det du säger, men hjärnskrynklare känns en så länge hyffsat överdrivet. Kostar la endel med eller?
Citera
2011-10-10, 07:05
Medlem
persbrandt2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaN7893
Jo Iof har du en ganska bra poäng i det du säger, men hjärnskrynklare känns en så länge hyffsat överdrivet. Kostar la endel med eller?

Nej, överdrivet är det väl inte om du har fått problem efter de? Visst kostar en psykolog pengar, men har du problem så sök dig till en psykolog tycker jag. Sen kan jag tillägga att rådjur behöver du egentligen inte ha dåligt samvete över att döda då dessa ses som skadedjur i jämförelse med råttor.
Citera
2011-10-10, 09:27
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaN7893

Du behöver ju inte vända dig till en privatklinik för dina problem. Vänder du dig till vårdcentralen och ber om att få träffa en psykolog (de flesta vårdcentraler har en psykolog), eller alternativt en kurator, så kostar det ju 300:- per gång precis som vid läkarbesök. Och vid 900:- får du frikort och då blir det gratis.
Citera
2011-10-10, 15:36
Medlem
Kognitiv beteendeterapi, KBT, har ju ofta visat sig hjälpa för sådana problem. Varför inte testa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in