2011-09-23, 19:08
Medlem
arakas avatar
http://www.svd.se/kultur/vilks-pa-ma...st_6496372.svd
Lasse Vilks dök till slut upp på alla socialliberalers favoritmässa. undrar hur alla manliga och kvinnliga batikhäxor upplevde det hela i och med hotbilden. gjorde de tex som Guillou och stack fort som fan. någon som var där som kan berätta?
Citera
2011-09-23, 19:10
Medlem
fritjofkonkass avatar
Batikhäxor? Vänligen definiera termen, unge man!
Citera
2011-09-23, 19:11
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
https://www.flashback.org/t1257347
här har du lite att botanisera bland.
Citera
2011-09-23, 19:13
Medlem
Logisks avatar
Är det muslimer som utgör hot för honom? Har inte riktigt följt Vilks, men jag känner ju till att han har upprört ganska många muslimer (vilket jag berömmer honom för).
Citera
2011-09-23, 19:18
Medlem
Tricky7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisk
Är det muslimer som utgör hot för honom? Har inte riktigt följt Vilks, men jag känner ju till att han har upprört ganska många muslimer (vilket jag berömmer honom för).

Aa det är ju det han gör, att provocera islam mer eller mindre. Fast han har väl ändå rätten, eller?
Citera
2011-09-23, 20:04
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky7
Aa det är ju det han gör, att provocera islam mer eller mindre. Fast han har väl ändå rätten, eller?

Såklart, i yttrandefrihet ingår att man har rätt till att säga saker som gör folk upprörda. Börjar vi göra inskränkningar så kan vi lika gärna skippa hela skiten och flytta till nord-korea.

OBS: Brott som t ex uppvigling är så klart inget som har med YF att göra.
Citera
2011-09-23, 20:17
Medlem
Logisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky7

Givetvis, jag berömmer honom som sagt för det han gör.
Citera
2011-09-23, 20:46
Bannlyst
Batikhäxorna ställer sig säkert på dom muslimska Vilks-hatarnas sida.
Citera
2011-09-23, 21:49
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas

Förmodligen batikklädd kvinna i övre medelåldern på någon typ av beslutande position i samhället, som antas vara mer invandrarvänlig än genomsnittsbefolkningen/ Kvinna som lever i en vänsterutopisk fantasivärld, person med offentlig anställning som vanemässigt daltar med kriminella, särskilt invandrare och skyller allt beteende på socioekonomiska faktorer o.d.
Läs på i ordlistan Putte Fnask!
Citera
2011-09-23, 22:33
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jag tyckte inte nån brydde sig speciellt de 5 minuter jag såg honom. Men jag undrade vad fan han gjorde där och hur Bokmässan kunde släppa in honom när de var oroliga för bråk. Det var ju faktiskt muslimer in the building

Han verkade vilja visa upp sig och höll till vid Axess' monter, huruvida de godkände intervjun ändå vete fan. Men jag måste säga att säkerheten var dålig. Jag gjorde tex ett hastigt långt steg mot honom (ni vet som när man kommer ur en klunga och gungar till utåt vägen) och kom skitnära utan att vakterna var beredda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in