2025-02-01, 17:59
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Vilka herrdofter skulle ni välja om ni bara fick ha två st, en sommar/vår och en höst/vinter?
MFK Grand Soir köpte jag för ett tag sedan. Har gått hårt på den. Känner att jag behöver en ny banger för sommaren, få se vad det blir.
Citera
2025-02-02, 19:43
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Vilka herrdofter skulle ni välja om ni bara fick ha två st, en sommar/vår och en höst/vinter?

Designer:
Chanel Bleu de Chanel edt/YSL L’Homme edt
Dior Fahrenheit edt

Niche:
Parfums MDCI - Invasion Barbare - allround

Kan inte komma på en sommar-niche som jag skulle vara beredd att köpa.
Kanske Louis Vuitton Imagination då jag bara testat en klon från Zara som jag faktiskt tycker är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
MFK Grand Soir köpte jag för ett tag sedan. Har gått hårt på den. Känner att jag behöver en ny banger för sommaren, få se vad det blir.

Grand Soir är ju väldigt hypad, aldrig testat själv. Får möjligtvis kika in den vid tillfälle.
Har väl aldrig riktigt fastnat för någon MFK jag testat under åren, gillar dock den vanliga Oud men inget jag skulle lägga pengar för en full flaska. Köpte ett 10 ml travelrör av den förra året.

Åker till Paris i maj så får väl se om man går en sväng bland parfymhusen där.
Citera
2025-02-08, 01:40
Medlem
kukflashs avatar
Gick in på jobbet idag och kände en sån härlig doft, luktade som skog ungefär (typ granskog).
Vet någon en parfym som luktar på det viset? Väldigt vag beskrivning, men om det finns något känt märke som har den lukten..
Citera
Idag, 18:18
Medlem
Får lov att hälsa först och främst, inte igår man hängde på forum men känns som att det är dags😉

Har sedan en tid börjat söka lite ny parfym även flashback minnen med för den delen som ex.vis pierre cardin cologne. Har inte sniffat på den på säkert ja 30år men lukten som jag mindes den stämde på pricken, passar nog min ålder nu än då haha.

Har även korus, lagefelt i minnet men skippar dessa.

Däremot så hade jag en favorit på 80 talet ysl jazz som verkligen var sär egen "flaskmässigt"

Väldigt plastig, något udda form minst sagt men vill minnas luktade riktigt gott men minns inte helt mer än att den var mild citrus aktig?

Googlade lite och gillade inte riktigt resultatet, alltså 4-5k för att få uppleva nostalgi om man inte blir blåst😆

Nja skulle räckt med ett mindre sample bara för att minnas tillbaks.

Har iaf byggt upp dofthyllan med några godingar

Bl.a Burberry - Hero edt finns ju parfym samt edp också men luktar inte som edt rörde till det rejält efter ja hade testat edt fick börja testa alla 3 igen innan köp.

Lärdom 1 skriv exakt på "teststickan" vilken version, namn.

Luktar riktigt gott i min snok, speciellt när den har lagt sig till rätta. Lite farenheight känsla tyngdmässigt.

Nr2 Agua di parma - Pura fin som attan

Nr3 Nishane - Hacivat riktigt rökare som fick snoken att domna bort haha hade haft på en spray från samplet efter gympass, kommer hem öppnar nya flaskan sprayar..Ingen lukt hmm nu har ja blivit blåst tänkte jag men blåste på några till men icke kände nada. Irriterad åkte ja till jobbet och det luktade visst en hel del.

Lärdom 2 beakta näsblindhet😂

Inge mer spray av den vid hals iaf.

Nr4 Prada l'homme edt - God doft men provade den för kort tid, känt att ögon rinner ibland och gissar att irisen ligger bakom. Började med antihistamin nu så det kanske ordnar upp sig, återstår att se annars får den gå vidare.

Och har en hel del Samples, blandad komplott ifrån bl.a Xerjoff som ja inte har fastnat för än trots att ja sniffat Naxos, renaissance m.fl

Tyckte accent luktade hyfsat innan ja läste att den var för de femenina😌

Aventus var den första samplen ja klickade hem, och förstår varför den uppskattas eller uppskattades av många. Min sambo tyckte ja luktade turk så ja lyssnade på det och sökte vidare med kanske 20-25 samples till. Kan tilläggas att hon börjar bli less på sniffa mina nya dofter milt uttryckt🙃

Skulle vilja ha 10ml dekant av aventus räcker för vår/sommaren men inte lätt att hitta.

Funderat på Creeds 3pack 10ml med GIT samt silverm. Tvekar lite på att chansa för de andra 2 syftar då på att de är osniffade för mig.

Å andra sidan så är det typ samma peng som att köpa 30ml aventus.

Skulle vilja ha en citrus trä kombi utan nån vanilj, som ja märkt tagit över de ja har testat.

Tips mottages gärna

Liknande doftmyggstiften som fanns förr uss nånting blått-gult hade.

kikat på TF dock ej provat costa azzura, finns ju 3 olika som ja sett det.. edp, parfym, signature..rörigt värre

Bl a layton, Widian London?(om ja minns rätt)

Layton greenly verkar intressant av det man läser iaf får se om man ska sniffa in den.

Sa till sambon att jag skulle lugna ner mig lite nu men ändå vill ja ha nån mer inför vår sommar att alltinera med, inbillar jag mig haha

Skenar ju snabbt iväg i kostnad bara av sampels på de som inte finns i närhet som kicks, åhlens.

NK Sthlm vore nått men då blir det hotell mm🙄

Ursäktar min uppsats men tar gärna emot tips på vad ni tror kan passa in på mitt "myggstift"
Citera
Idag, 18:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeventy4a
Får lov att hälsa först och främst, inte igår man hängde på forum men känns som att det är dags😉

Har sedan en tid börjat söka lite ny parfym även flashback minnen med för den delen som ex.vis pierre cardin cologne. Har inte sniffat på den på säkert ja 30år men lukten som jag mindes den stämde på pricken, passar nog min ålder nu än då haha.

Har även korus, lagefelt i minnet men skippar dessa.

Däremot så hade jag en favorit på 80 talet ysl jazz som verkligen var sär egen "flaskmässigt"

Väldigt plastig, något udda form minst sagt men vill minnas luktade riktigt gott men minns inte helt mer än att den var mild citrus aktig?

Googlade lite och gillade inte riktigt resultatet, alltså 4-5k för att få uppleva nostalgi om man inte blir blåst😆

Nja skulle räckt med ett mindre sample bara för att minnas tillbaks.

Har iaf byggt upp dofthyllan med några godingar

Bl.a Burberry - Hero edt finns ju parfym samt edp också men luktar inte som edt rörde till det rejält efter ja hade testat edt fick börja testa alla 3 igen innan köp.

Lärdom 1 skriv exakt på "teststickan" vilken version, namn.

Luktar riktigt gott i min snok, speciellt när den har lagt sig till rätta. Lite farenheight känsla tyngdmässigt.

Nr2 Agua di parma - Pura fin som attan

Nr3 Nishane - Hacivat riktigt rökare som fick snoken att domna bort haha hade haft på en spray från samplet efter gympass, kommer hem öppnar nya flaskan sprayar..Ingen lukt hmm nu har ja blivit blåst tänkte jag men blåste på några till men icke kände nada. Irriterad åkte ja till jobbet och det luktade visst en hel del.

Lärdom 2 beakta näsblindhet😂

Inge mer spray av den vid hals iaf.

Nr4 Prada l'homme edt - God doft men provade den för kort tid, känt att ögon rinner ibland och gissar att irisen ligger bakom. Började med antihistamin nu så det kanske ordnar upp sig, återstår att se annars får den gå vidare.

Och har en hel del Samples, blandad komplott ifrån bl.a Xerjoff som ja inte har fastnat för än trots att ja sniffat Naxos, renaissance m.fl

Tyckte accent luktade hyfsat innan ja läste att den var för de femenina😌

Aventus var den första samplen ja klickade hem, och förstår varför den uppskattas eller uppskattades av många. Min sambo tyckte ja luktade turk så ja lyssnade på det och sökte vidare med kanske 20-25 samples till. Kan tilläggas att hon börjar bli less på sniffa mina nya dofter milt uttryckt🙃

Skulle vilja ha 10ml dekant av aventus räcker för vår/sommaren men inte lätt att hitta.

Funderat på Creeds 3pack 10ml med GIT samt silverm. Tvekar lite på att chansa för de andra 2 syftar då på att de är osniffade för mig.

Å andra sidan så är det typ samma peng som att köpa 30ml aventus.

Skulle vilja ha en citrus trä kombi utan nån vanilj, som ja märkt tagit över de ja har testat.

Tips mottages gärna

Liknande doftmyggstiften som fanns förr uss nånting blått-gult hade.

kikat på TF dock ej provat costa azzura, finns ju 3 olika som ja sett det.. edp, parfym, signature..rörigt värre

Bl a layton, Widian London?(om ja minns rätt)

Layton greenly verkar intressant av det man läser iaf får se om man ska sniffa in den.

Sa till sambon att jag skulle lugna ner mig lite nu men ändå vill ja ha nån mer inför vår sommar att alltinera med, inbillar jag mig haha

Skenar ju snabbt iväg i kostnad bara av sampels på de som inte finns i närhet som kicks, åhlens.

NK Sthlm vore nått men då blir det hotell mm🙄

Ursäktar min uppsats men tar gärna emot tips på vad ni tror kan passa in på mitt "myggstift"

Hej!
Kan tyvärr inte tipsa om något myggstift då jag inte vet hur det luktar.

Skulle säga att Creed GIT och Silver mountain water är två väldigt safe dofter. GIT är ju en exklusivare Davidoff Cool Water och SMW är ganska unik men ändå lättburen och fräsch. Gillar Millesime Imperial mer men SMW har bättre prestanda.

Tom Ford tycker jag är överprisade (som med mycket annat idag) iaf private blend-linjen.

F.ö använder jag idag just Prada L’Homme edt idag, bra allround som jag köpte själv i julas.

Själv har jag mer återgått till designers efter harvat i nicheträsket under ett antal år.
Citera
Idag, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hej!
Kan tyvärr inte tipsa om något myggstift då jag inte vet hur det luktar.

Skulle säga att Creed GIT och Silver mountain water är två väldigt safe dofter. GIT är ju en exklusivare Davidoff Cool Water och SMW är ganska unik men ändå lättburen och fräsch. Gillar Millesime Imperial mer men SMW har bättre prestanda.

Tom Ford tycker jag är överprisade (som med mycket annat idag) iaf private blend-linjen.

F.ö använder jag idag just Prada L’Homme edt idag, bra allround som jag köpte själv i julas.

Själv har jag mer återgått till designers efter harvat i nicheträsket under ett antal år.

Ok inte lätt med att beskriva dofter utan måste upplevas individuellt men där måste ju Creed fått till det bra med Aventus bl.a

Sniffar ju fortfarande på den tomma sample flaskan sedan förra sommaren.

Känner ju viss osäkerhet med vad man läst om batcher, svaghet mm med senare batcher.

Kan ju själv bara utgå ifrån min sample och om jag skulle köpa 10, 30 eller 50ml så vill ja ju så klart ha samma lukt.

Kanske är värt att köpa ett sample set om 5 ifrån creed A 1,7ml för ca 600kr. Den summan får man ju dra av om man vill köpa en stor flaska inom 30 dagar, gissar att det bara gäller 100ml samt på creeds hemsida

Coolwater och Imperial.. Har jag mig veterligen inte luktat på däremot läst en del om.

Inser ju varför man inte har utforskat tidigare, rätt beroendeframkallande 😆

Och sample högen växer med dynga som xerjoff Tony iommi monkey stark rökelse liksom Penhaligon's Portraits The Tragedy of Lord George EdP inte min melod alls.

Pradan gillar jag och lyxtvål lukten kan ja hålla med om finns men även en vanilj not kan vara snoken som spökar eftersom den inte ska ha vanilj. Ska som sagt testa om ett tag igen men misstänker att ja inte tål irisen.

Adp pura är faktist snäppet bättre tycker jag.

Vill ju samla på mig lite olika parfymtyper just för att kunna variera utan att bli nästrött. Till en viss gräns som inte är bestämd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in