Citat:
Ursprungligen postat av
LaCucaracha
Hej!
Kan tyvärr inte tipsa om något myggstift då jag inte vet hur det luktar.
Skulle säga att Creed GIT och Silver mountain water är två väldigt safe dofter. GIT är ju en exklusivare Davidoff Cool Water och SMW är ganska unik men ändå lättburen och fräsch. Gillar Millesime Imperial mer men SMW har bättre prestanda.
Tom Ford tycker jag är överprisade (som med mycket annat idag) iaf private blend-linjen.
F.ö använder jag idag just Prada L’Homme edt idag, bra allround som jag köpte själv i julas.
Själv har jag mer återgått till designers efter harvat i nicheträsket under ett antal år.
Ok inte lätt med att beskriva dofter utan måste upplevas individuellt men där måste ju Creed fått till det bra med Aventus bl.a
Sniffar ju fortfarande på den tomma sample flaskan sedan förra sommaren.
Känner ju viss osäkerhet med vad man läst om batcher, svaghet mm med senare batcher.
Kan ju själv bara utgå ifrån min sample och om jag skulle köpa 10, 30 eller 50ml så vill ja ju så klart ha samma lukt.
Kanske är värt att köpa ett sample set om 5 ifrån creed A 1,7ml för ca 600kr. Den summan får man ju dra av om man vill köpa en stor flaska inom 30 dagar, gissar att det bara gäller 100ml samt på creeds hemsida
Coolwater och Imperial.. Har jag mig veterligen inte luktat på däremot läst en del om.
Inser ju varför man inte har utforskat tidigare, rätt beroendeframkallande 😆
Och sample högen växer med dynga som xerjoff Tony iommi monkey stark rökelse liksom Penhaligon's Portraits The Tragedy of Lord George EdP inte min melod alls.
Pradan gillar jag och lyxtvål lukten kan ja hålla med om finns men även en vanilj not kan vara snoken som spökar eftersom den inte ska ha vanilj. Ska som sagt testa om ett tag igen men misstänker att ja inte tål irisen.
Adp pura är faktist snäppet bättre tycker jag.
Vill ju samla på mig lite olika parfymtyper just för att kunna variera utan att bli nästrött. Till en viss gräns som inte är bestämd