2025-01-20, 08:16
Medlem
Min favorit är gucci guilty och guilty intense, men för tillfället är ekonomin lite stramad. Skulle vilja fråga om någon känner till en budget variant som är hyfsat snarlik utan att lukta alltför billigt? Visst man betalar för kvalitén, men man betalar också mycket för märket.
Citera
2025-01-20, 17:31
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Min favorit är gucci guilty och guilty intense, men för tillfället är ekonomin lite stramad. Skulle vilja fråga om någon känner till en budget variant som är hyfsat snarlik utan att lukta alltför billigt? Visst man betalar för kvalitén, men man betalar också mycket för märket.

Sant.

https://www.parfumdreams.se/Gucci/He...gn=pricerunner

ser jag den för 600 ink frakt för 50 ml. Pricerunner är bra för ofta dyker restlager upp för halva priset eller mindre på amazon och massa ställen.

Nu är det en herrparfym så jag kan inget om det där men leta på fragrantica det är den bästa sajten för svar på den typen av frågor

https://www.fragrantica.com/perfume/...fum-71378.html

Gucci Guilty är lol. Jocke Lamotte och hans kärring gör reklam bah:

"va gott du luktar vad ere för parfym?"
"Det är doften av bly och gängknull baby."
Citera
2025-01-21, 08:38
Medlem
Någon som har tips på en "sexig" vardagsparfym för kontoret (vintertid) som inte har den där förbannade jävla pudriga lavender drydownen som de känns att allt mainstream har nu för tiden? Gillar stuket av Armani Code EDT (gamla formulan) men skulle vilja ha något i stil med det men med en rundare, lenare och varmare drydown. YSL La Nuit De L'homme är också en doft i samma bollpark men den har på tok för dåligt hållbarhet... alla förslag uppskattas!
Citera
2025-01-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitbocks
Någon som har tips på en "sexig" vardagsparfym för kontoret (vintertid) som inte har den där förbannade jävla pudriga lavender drydownen som de känns att allt mainstream har nu för tiden? Gillar stuket av Armani Code EDT (gamla formulan) men skulle vilja ha något i stil med det men med en rundare, lenare och varmare drydown. YSL La Nuit De L'homme är också en doft i samma bollpark men den har på tok för dåligt hållbarhet... alla förslag uppskattas!

Jag kan rekommendera Van Gils I. Perfekt vardagsdoft på vintern som inte är särskilt dyr och har rätt schyst hållbarhet. Kvinnor verkat uppskatta den.
Citera
2025-01-24, 14:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitbocks

Har du testat vanliga YSL L’Homme edt? Har ju många likheter med La Nuit men känns lite fräschare plus har enligt mig bättre hållbarhet. Sen tycker jag det är lätt att bli näsblind av flera dofter, därav dessa och t.ex Bleu de Chanel men ofta kommer tjejen och påpekar hur gott man luktar trots att man tror den har försvunnit.
Nån av Tom Ford Ombre Leather då?
Sen tycker jag personligen att det aldrig kan bli fel med en klassiker, Dior Fahrenheit edt.
Citera
2025-01-26, 21:31
Medlem
Experter, vad tycker ni är bäst? Creed Millesime Imperial eller Creed aventus?
Tyckte båda var bra, men fick höra att MI är bättre för sommaren samt att den försvinner lätt.
Citera
2025-01-27, 06:10
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Tyckte båda var bra, men fick höra att MI är bättre för sommaren samt att den försvinner lätt.
Aventus är helt urvattnad. De har gjort om den så många gånger så inte värt att köpa den imo.
Citera
2025-01-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Aventus är helt urvattnad. De har gjort om den så många gånger så inte värt att köpa den imo.

Blev jpg le male elixir. Åsikt?
Citera
2025-01-27, 13:28
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Inget för mig säkert bra för dig. Aldrig ägt ngn Le Male.
Citera
2025-01-27, 18:41
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Rätt okej doft. Passar nog bäst för yngre killar. Min son kör den ibland. Personligen har jag svårt för den löjliga flaskan. Inget för gubbar i medelåldern
Citera
2025-01-27, 21:54
Medlem
Burberry goddess är en lyxig favorit
Citera
Igår, 11:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Citat:

Det var ett kraftigt skifte ändå från Creed till designertopplistan.

Ang Creed så är säkert Aventus ett hyfsat ”säkert kort”. Nog den mest hypade doften i mannaminne. Ganska uttjatad också vid det här laget med kloner till höger och vänster i drivor.
Tycker personligen MI är en helt fantastisk doft men prestandan kan variera från usel till horribel som jag upplevt. Hade en gammal flaska från runt 2011 som ändå var sisådär, testköpte en dekant från runt 2013 som var som bortblåst 10 min efter applicering. Skulle aldrig våga köpa en MI efter den upplevelsen.

Numera kör jag med nån slags klon, Christian Audigier Love & Luck. Kan tilläggas att jag hade denna långt innan jag ens visste vad Creed var så den har funnits rätt länge på marknaden. Kan iaf rekommenderas, billig också funkar fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in