Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-09-29, 22:55
Bannlyst
Hej har kommit fram till att jag är enormt stel i bröstryggen. Det märks framförallt när jag ska träna knäböj då jag trillar framåt så mycket att det inte funkar. Måste kunna svanka och böja korsryggen normalt så fort som möjligt!

Hur ska jag gå till väga, vilka stretchövningar och hur ofta??

Väldigt tacksam för svar.
Citera
2011-09-29, 23:13
Medlem
pezrulezhaakons avatar
skinnysweatyman

Och hur har du kommit fram till den slutsatsen? Tror du verkligen den stämmer?
Citera
2011-09-29, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
skinnysweatyman

Och hur har du kommit fram till den slutsatsen? Tror du verkligen den stämmer?

Ja den stämmer. Såpass kroppskännedom har jag och är träningsvan men inte när det kommer till rörelseträning dock. Vet även att en sjukgymnast konstaterade att jag var väldigt stel för ett år sedan men blev ingen åtgärd på det. Nu är det värre än någonsin märker jag. Enda övningar jag börjat köra är att jag står på alla 4 och svankar under längre intervaller. Känns bättre efteråt men blir ingen markant rörelseförbättring.
Citera
2011-09-29, 23:32
Medlem
pezrulezhaakons avatar
skinnysweatyman

Du ska nog isf överväga en kunnigare sjukgymnast.
Citera
2011-09-29, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
skinnysweatyman

Du ska nog isf överväga en kunnigare sjukgymnast.

Jag träffade givetvis en sjukgymnast av andra orsaker än en stel rygg
Citera
2011-09-29, 23:44
Medlem
pezrulezhaakons avatar
skinnysweatyman

Jaha, ok.
Citera
2024-07-05, 20:14
Medlem
Har varit stel I nacken I 3 veckor och trott att jag skadat något pga tunga knäböj. Visade sig att jag bara var stel I bröstryggen. Kom på mig själv när jag gjorde några stretchövningar jag inte gjort på länge. Utförde dem och stelheten var borta DIREKT

Stå med ländryggen mot en vägg eller sitt med höga knän med ländryggen mot en vägg. Lägg armarna mot väggen och för baksidan av armarna uppåt och stretcha ut. Fyfan vilka spänningar man har i kroppen utan att fatta det. Öånga stackare som går och har ont.
Citera
2024-07-06, 08:58
Medlem
nonameds avatar
Finns en del övningar som är bra mot stel bröstrygg. Skulle nog rekommendera att du går till någon som är duktig. Du verkar väldigt stel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in