2011-10-01, 22:24
Medlem
Bagdads avatar
Hej har googlat runt och sökt lite, hittar dock ingenting angående hur lång tid man kan gå med testikelcancer innan man dör. Har haft som en knöl på ena testikeln, denna har jag haft i förmodligen 8år~ ca.

Lugnt om man överlevt såpass länge eller?
Citera
2011-10-01, 22:41
Medlem
SvenBures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
Hej har googlat runt och sökt lite, hittar dock ingenting angående hur lång tid man kan gå med testikelcancer innan man dör. Har haft som en knöl på ena testikeln, denna har jag haft i förmodligen 8år~ ca.

Lugnt om man överlevt såpass länge eller?

Har faktiskt det jag med, var riktigt nojig över det så jag gick och kollade upp det, det var ingen som helst fara. Tycker att du ska kolla upp det på en gång så du får ett svar så att du slipper gå runt och oroa dig.
Citera
2011-10-02, 01:17
Medlem
Gobbledigooks avatar
Hur svårt kan det vara att kolla upp det på vårdcentralen?
Citera
2011-10-02, 06:12
Medlem
ukyigs avatar
att självdiagnostisera sig med hjälp av google leder ingen vart! man hittar/hänger bara upp sig på skräckscenarier.
Om du har funderat på det i 8 år är det väl dags att kolla skiten. Tror verkligen inte det är the big C, det skulle ha "hänt något" under den tiden.
Citera
2011-10-02, 06:30
Bannlyst
Ja, just det, kolla upp! Du kommer att få tid med det snaraste! Det som kan hålla dig lugn är om inte den lille knölen har ändrat form, eller storlek, att det inte plötsligt börjar att klia osv.

Då kan det vara en oskyldig talgkörtel, eller en godartat tumör.
Citera
2011-10-02, 19:22
Medlem
Bagdads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limas
Ja, just det, kolla upp! Du kommer att få tid med det snaraste! Det som kan hålla dig lugn är om inte den lille knölen har ändrat form, eller storlek, att det inte plötsligt börjar att klia osv.

Då kan det vara en oskyldig talgkörtel, eller en godartat tumör.

samma form och storlek under alla år, lite mindre än en ärta och "hård"
Citera
2011-10-05, 22:32
Medlem
dawess avatar
http://library.med.utah.edu/WebPath/jpeg1/MALE130.jpg - Kanske till någon hjälp, hoppas så
Citera
2011-10-06, 22:23
Medlem
Bagdads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawes
http://library.med.utah.edu/WebPath/jpeg1/MALE130.jpg - Kanske till någon hjälp, hoppas så

tack för länken, men känns som om den lilla knölen sitter på sidan utav testikeln, kanske är olika för alla.

Någon som vet hur lång tid det tar ca innan man blir riktigt dålig? Känns som om 8+ år är ganska lugnt...
Citera
2011-10-07, 00:13
Medlem
nbluess avatar
Är du orolig så gå till vårdcentralen och bli undersökt. Det är inte så hemskt som en del verkar tro.

Men att du skulle levt 8 år med testikelcancer är kanske inte så troligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in