2011-10-04, 22:40
Medlem
disamens avatar
hamnade i ett slagsmål och fick ett "jack" på min läpp fast vid insidan av munnen. vad ska man göra åt det? det svider till när jag äter tex fast de blöder ej dock.
Citera
2011-10-04, 22:45
Medlem
FridgePacks avatar
Hexident 2 mg/ml eller annan munskölj som är bakteriedödande. Bästa man kan göra åt saken tror jag.
Citera
2011-10-04, 22:53
Medlem
disamens avatar
funkar desivon klorhexidindiglukonat? nåt sorts desinfektions medel men vet dock inte om man ska ta det i munnen?
Citera
2011-10-04, 23:03
Medlem
disamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FridgePack
Hexident 2 mg/ml eller annan munskölj som är bakteriedödande. Bästa man kan göra åt saken tror jag.

funkar desivon desinfektionsmedel? vetefan om man ska ha det i munnen
Citera
2011-10-04, 23:17
Medlem
Zelogaths avatar
Du behöver inte rengöra det flera gånger om dagen, sår i munnen läker fint bara du sköter din munhygien.
Munnen är ett ställe som naturligt har massa bakterier i sig ändå så att man får ett köttsår av att man blivit slagen eller bitit sig är inget problem för kroppen att läka själv
Citera
2011-10-04, 23:19
Medlem
disamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Du behöver inte rengöra det flera gånger om dagen, sår i munnen läker fint bara du sköter din munhygien.
Munnen är ett ställe som naturligt har massa bakterier i sig ändå så att man får ett köttsår av att man blivit slagen eller bitit sig är inget problem för kroppen att läka själv

ok
Citera
2011-10-05, 13:20
Medlem
ubersantas avatar
mode -> medicin

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto