• 1
  • 2
2011-10-05, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyPancamo
Palmis, ta första flyget till Mexico och sätt på dig dina bästa springskor sen är det bara springa för livet när du passerat gränsen

du, jag.. springa? de skulle nog iaf ge snutarna ett skratt för livet

Kan man kringgå de där på nåt sätt tror du? så man kan snacka sig in? ja sköter ju mig idag och gör inga dumma saker. de borde ju va värt nåt?

/P
Citera
2011-10-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet

Kan man kringgå de där på nåt sätt tror du? så man kan snacka sig in? ja sköter ju mig idag och gör inga dumma saker. de borde ju va värt nåt?

/P

Ingen aning.. När du ska till Ambassaden för visumansökan ska man ta med sig utdrag ur brottsregistret.
Går väl alltid att försöka förklara allting och berätta att man har ändrat sig nu och berätta om sina planer i USA och hoppas att dem låter en komma in ändå..

Har för mig att en visumansökan gick på ca 2000:- blir du nekad får du inte pengarna tillbaka.

Mvh!
Citera
2011-10-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyPancamo
Ingen aning.. När du ska till Ambassaden för visumansökan ska man ta med sig utdrag ur brottsregistret.
Går väl alltid att försöka förklara allting och berätta att man har ändrat sig nu och berätta om sina planer i USA och hoppas att dem låter en komma in ändå..

Har för mig att en visumansökan gick på ca 2000:- blir du nekad får du inte pengarna tillbaka.

Mvh!

jävla bögbyrokrati.

FUCK

/P
Citera
2011-10-05, 00:42
Medlem
Citat:
jävla bögbyrokrati.

FUCK

/P

Det kanske har blivit bättre nu, jag vet inte..
Du har PM förövrigt.

mvh
Senast redigerad av ChuckyPancamo 2011-10-05 kl. 00:47.
Citera
2011-10-05, 08:11
Medlem
Citat:

/P
vilket garv jag skulle få mig om jag såg dig på boarder control, springandes med massa pyggme mexicaner...
Citera
2011-10-05, 08:20
Medlem
different_trips avatar
Har en Body hemma med en tjej, fitnessprofil, som gör karriär på andra sidan. Hon lista sina bästa tips osv.

Kan dra ett pm efter kneg om det är intressant, men är givetvis inga mindblowing tips.
Citera
2011-10-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Har en Body hemma med en tjej, fitnessprofil, som gör karriär på andra sidan. Hon lista sina bästa tips osv.

Kan dra ett pm efter kneg om det är intressant, men är givetvis inga mindblowing tips.

Gärna till mig också
Citera
2011-10-05, 15:12
Medlem
Skulle du kunna dela med dig av din kunskap i ett PM till mig med?I så fall uppskattas det!
Citera
2011-10-05, 22:18
Medlem
bicepspojkens avatar
Tack för alla svar so far, självklart kommer jag lägga upp en kur-blogg om det blir av.

Fortfarande råder det en del oklarheter kring just stadstävlingar, doping och polisen i USA m.m.

Gällande att plugga i USA så kan det väl vara ett alternativ, men jag skulle helst slippa det då jag inte är motiverad för 5 öre, jobba däremot är något som jag definitivt vill men med dagens arbetsstatus i USA kanske det är svårt, i synnerhet som europe/utländsk överlag. Jag är registrerad på ett amerikansk byggarforum å ska även ställa min fråga där huruvida man får tävla som ej icke-registrerad amerikansk medborgare. För mig är väl svaret ganska självklart egentligen att man INTE får men kan vara kul å få ett defintivit svar gällande det, isf finns det ju ingen annan väg än att bli amerikansk medborgare, och det verkar ju synnerligen svårt om man får ta några svar här. Gällande min tidigare tid som svensk medborgare är jag ostraffad, så jag har inget att vara "orolig" för. Har dessutom varit i USA 2 gånger tidigare, då i New York. Första gången var det inga problem att gå igenom security, fick visa pass å sen svara på lite korta frågor, "whats your purpose here, how long are you staying, do you have any relatives here" etc. Sedan andra gången var det lite jobbigare, då skulle dom ställa massa flera konstiga frågor typ do you take any drugs m.m. Kan tänka mig de höjer ett extra öga för utländskar som är lite större än genomsnittet.

Vad ligger dopingpriserna på i USA ? nån som vet?

DT vore jätteuppskattat om du kunde pimma mig om bodyartikeln, alla tips är jag jättetacksam för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in