Citat:
Ursprungligen postat av Example
Borde ju finnas någon medicin som funkar som diklofenak ungefär, eller lindrar samma besvär som diklofenak gör.
Ja ger du mig ett recept som håller livet ut så kan jag nog medicineras med morfin, är rätt avskräckt från såna preparat.
Är det någon som kan tipsa om en vettig ryggläkare/sjukgymnast i Kalmarområdet?
p.s. Testade efedrin från en kompis som deffade förut och det tog bort smärtan rätt bra faktiskt, hur kan det komma sig?!
Voltaren, vars verksamma ämne är diklofenak är ju receptfritt numera. Det kanske du visste redan. Om det finns något likvärdigt receptfritt vet man väl på apoteket. Effektivare finns ju helt klart, men då är de ju receptbelagda. Tyvärr är ju smärta eller smärtstillande ofta ett val mellan pest eller kolera. Ju kraftigare medicin ofta desto mer biverkningar, eller andra problem.
Egentligen kan du bara ta den här frågan med en läkare mellan fyra ögon och bolla alla alternativ. Till syvende och sist är det ju en avvägning av hur svåra smärtor du har som avgör hur kraftigt du behöver medicineras. Och därmed vilka bieffekter du kan acceptera.
Edit: Har du provat Diklofenak i suppar om de fungerar bättre för magen? Fast jag tror inte de är receptfria.