• 1
  • 2
2016-01-12, 15:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Självmord?

Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Ingen som funderar på om han (dom) drog till främlingslegionen och blev kvar? Legionen ger inte ut någon som helst info om de sina.

Nej jag har faktiskt inte funderat i dessa banor gällande den försvunne sergeanten.

Detta var 1950 och jag antar att han inte bar på ett pass i sin uniform vid försvinnandet? Om han ens innehade ett sådant? Jag vet att både den franska och spanska legionen inte lämnar ut någon som helst information om de sina.

Med tanke på hur hans sinnesstämning verkar ha varit den sista tiden, så ligger självmord nära till hands. Mycket vatten runt Slottet och Gamla Stan.
Citera
2020-05-07, 12:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Artikel 1950.

Ett försvinnande som erhöll mycket litet uppmärksamhet.

Tycker att det borde ha fått något mera med tanke på att hans försvinnande skedde vid högvakten. Nedanstående artikel finns också omnämnt i tråden den 24 mars 2014.

Artikel Aftonbladet måndagen den 9 januari 1950.

Sergeant försvann från högvakten.

https://tidningar.kb.se/4112678/1950...&to=1950-01-31
Citera
2020-05-10, 13:24
Medlem
Lite märkligt att han inte använde tjänstevapnet om han var suicid utan istället gick och dränkte sig.
Fast Larsson kan ju varit plikttrogen och inte ville "slarva" med tjänstevapnet.
Citera
2020-05-10, 15:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Självmord gen drunkning.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Lite märkligt att han inte använde tjänstevapnet om han var suicid utan istället gick och dränkte sig.
Fast Larsson kan ju varit plikttrogen och inte ville "slarva" med tjänstevapnet.

Kanske kändes det inte "bra" att ta med sig sitt tjänstevapen då han begick självmord av någon för oss okänd anledning?

Något annan orsak till hans försvinnande kan knappast ha funnits. Måste ha varit ett självmord genom drunkning. Vatten finns det ju gott om i trakterna där han sågs för sista gången. Sergeanten kan mycket väl ha varit en plikttrogen person. Har inte framkommit något som skulle ha pekat på motsatsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in