2011-10-05, 17:59
Medlem
Nu ska jag berätta hur mitt liv blev till ett helvete.. Jo det e såhär för exakt en månad sedan skulle jag och några vänner röka "SPICE", Jag var en rökare innan detta hände kunde röka 3-4 ggr i veckan.

Jag tränade konstant också 3-4ggr i veckan. Jag tog ett pulver som kallas Jack3d som ni kanske vet var det e. tog 3 skopor varje gång jag skulle träna...
men tillbaka till spice rökandet, vi satt o mecka den och sedan börja vi tända alla fick ganska många bloss var förutom jag som tog 3. efter typ 10 sekunder fick jag plötsligt värsta anfallet typ, mitt hjärta börja bulta som jag hade sprungit 1 mil, kall svettades, kunde knappt andas och fick yrsel och var jätte orolig.. jag trodde verkligen jag skulle dö. vet ni vad detta är? panikångest?? eller har det med något att göra med spicet?
iaf jag fick värsta paniken så jag stack hem för jag klarade inte av att vara ute för jag var orolig för minsta lilla. när jag kom hem så ringde jag 1177 för jag visste inte vad jag gick igenom har aldrig upplevt något sånt skit innan. dom sa till mig iaf att jag skulle ta de lugnt om det inte gick över skulle jag gå till akuten. jag klara mig till 5 på morgonen typ 6 timmar efter jag hade rökt. dom undersökte mig där tog EKG test blodprov och kolla pulsen. allt var normalt.

kan dessutom till lägga att jag är bara 19 år. efter den dagen har jag haft smärtor runt vänstra bröstet till idag är det så jag inbillar mig eller vad är det som e fel på mig? och nu till stickningarna, jo efter 2 veckor efter jag fick det anfallet har jag börjat få stickningar typ som kolsyrekänningar eller typ kryp känningar lite här o var i kroppen ena sekunden kan det vara på mitt huvud andra sekunden nere vid benet, det gör inte ont men väldigt störande.

jag har fortfarande inte uppsökt detta än för jag trodde det skulle gå över har haft det nu i snart 2 veckor. det jag vill veta är om allt detta skitet är ren inbildning eller for real, jag e fortfarande orolig med hjärtat fast jag har gjort EKG test 2 ggr. stickningarna vet jag inte var dom har kommit ifrån men jag har haft en nerv i kläm innan nere vid ryggen men det problemet har jag redan löst. vafan e de för fel på mig? snälla ge mig råd vad jag ska göra. tack
Senast redigerad av Chupaloo 2011-10-05 kl. 18:17.
Citera
2011-10-05, 18:02
Medlem
Tror du "känner efter" för mycket. Hjärnan kan spela spratt med en och man framkallar symtom som egentligen inte finns. Låter inte så farligt enligt mig men är du orolig så boka en tid på vårdcentralen så får en läkare titta på dig. Var ärlig också.
Citera
2011-10-05, 18:10
Medlem
Nihilators avatar
jag vet inte vad det kan vara för fel på dig men jag tror inte det har att göra med rökmixen det du kände med hjärtat och så är nog bara nojja för att du kanske blev riktigt hög man kan ibland bli så när man rökt att man börjar nojja att hjärtat slår alldeles för snabbt vilket ju händer när man är hög hjärtat börjar ju slå snabbare då, det kanske också har någonting att göra med att du inte verkar veta vart "enter" knappen sitter på ditt tangentbord eller vart "." sitter heller, du förstår, det kan bli ganska jobbigt att läsa det du skriver när du skriver som du gör.
Citera
2011-10-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinaKyle
Tror du "känner efter" för mycket. Hjärnan kan spela spratt med en och man framkallar symtom som egentligen inte finns. Låter inte så farligt enligt mig men är du orolig så boka en tid på vårdcentralen så får en läkare titta på dig. Var ärlig också.

Okej tack för rådet, Ja alltså jag testade och tränade för en vecka sen och det gick hur bra som helst, men jag var orolig där också för mitt hjärta bultade jätte hårt men det är ju pågrund av att jag anstränger mig så det förklarar ju saken
Citera
2011-10-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilator
jag vet inte vad det kan vara för fel på dig men jag tror inte det har att göra med rökmixen det du kände med hjärtat och så är nog bara nojja för att du kanske blev riktigt hög man kan ibland bli så när man rökt att man börjar nojja att hjärtat slår alldeles för snabbt vilket ju händer när man är hög hjärtat börjar ju slå snabbare då, det kanske också har någonting att göra med att du inte verkar veta vart "enter" knappen sitter på ditt tangentbord eller vart "." sitter heller, du förstår, det kan bli ganska jobbigt att läsa det du skriver när du skriver som du gör.

haha förlåt mig men vill bara skriva av mig utan att tänka jag har ändrat det nu och hoppas det ser bättre ut nu. okej tack för tipset
Citera
2011-10-05, 18:22
Medlem
aokones avatar
Du jag har haft samma problem, eller samma symptom. Jag kollade oxå Ekg men var fortfarande rädd, men de gick bort efter en vecka. Sluta bara tänka på det så går det bort !
Citera
2011-10-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aokone
Du jag har haft samma problem, eller samma symptom. Jag kollade oxå Ekg men var fortfarande rädd, men de gick bort efter en vecka. Sluta bara tänka på det så går det bort !

men varför fick du det? av vilken anledning? vill gärna veta :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in