2011-10-05, 21:55
Bannlyst
Supermedicinen ska stoppa alla virussjukdomar, nya upptäckten kan vara lika viktig som penicillin. Forskare vid ansedda universitetet MIT i Boston uppger att de gjort en banbrytande upptäckt.En supermedicin som botar alla virussjukdomar – från förkylning till hiv.– Det har en fantastiskt potential.

Tidigare har det bara kunnat bekämpa virussjukdomar på två sätt; genom infektionsmediciner eller ett vaccin som förhindrar en infektion.Den nya metoden kallar forskarna för DRACO och man tvingar virussmittade celler att förintas och därigenom stoppa infektioner, samtidigt som friska celler inte påverkas. Viruset hinner helt enkelt inte föröka sig.Det kommer nog att dröja en 10 år eller så innan en färdig medcin kommer ut, men det är nog väl värt väntan

Vad är era kommenter till detta?

http://healthland.time.com/2011/08/1...ral-infection/

http://www.aftonbladet.se/halsa/article13460470.ab
Citera
2011-10-05, 21:59
Medlem
Browlers avatar
Spännande, spännande! Var mycket skeptisk enda från att jag läste topic, fram tills jag läste MIT. Vore sjukt häftigt om dom lyckas!
Citera
2011-10-05, 22:04
Medlem
krigsbarns avatar
Dagens forskare sätter en hög ribba, tur att jag inte aspirerar inom det fältet..
Citera
2011-10-05, 22:16
Medlem
aokones avatar
Vad jag har för mig så finns redan en tråd, är inte säkert men ska kolla upp de
Citera
2011-10-05, 22:28
Medlem
Ny rubrik: "Ny medicin skall utrota 90% av mänskligheten"
Citera
2011-10-05, 22:41
Medlem
Slog vad med mig själv om en femhundring att en länk till aftonbladet skulle finnas med...

Det skrivs ju i stort sett hela tiden om mirakelmediciner m.m. som eventuellt kommer släppas på marknaden efter x antal år. Gissa vad, det stämmer nästintill aldrig. Även om det här stämmer så satsar jag ytterligare en femhundring med mig själv att det kommer dyka upp ett "supervirus" som är resistent mot allt det här.
Citera
2011-10-06, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-trunk
Det skrivs ju i stort sett hela tiden om mirakelmediciner m.m. som eventuellt kommer släppas på marknaden efter x antal år. Gissa vad, det stämmer nästintill aldrig. Även om det här stämmer så satsar jag ytterligare en femhundring med mig själv att det kommer dyka upp ett "supervirus" som är resistent mot allt det här.
Även om så skulle vara fallet, liknande superbakterier som är penicillinresistenta skulle det ändå hjälpa mot många virussjukdomar som det idag inte finns nån medicin emot, det vore ju fantastiskt så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in