2011-10-09, 12:58
Medlem
Raketprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
http://evangelinescorner.blogg.se/20...ober/mjau.html

Någon som bloggar om denna "Pao" och får sedan många svar från "Pao" själv i kommentarerna, nedanstående quote är min favorit... det är humor.

Citat:
Hej där. Jag tycker att det är roligt att någon minns det där. Det där med T-rex var en identitetskris jag hade i mellanstadiet. Jag hade känt mig som katt så långt tillbaka jag kunde minnas, men sedan tänkte jag; "Men katter går ju inte på två bel och håller sina ben mot buken, så jag är nog en T-rex istället!" Men efter ett tag insåg jag att man faktiskt kan vara katt inombords trots hur man ser ut, och så accepterade jag vad jag var igen. Som "T-rex" låg jag fortfarande och sov i träd och så, jag bara försökte komma på ett bättre sätt att förklara det.

Vad bra att hon tagit sig ur den identitetskrisen då
Citera
2011-10-09, 13:47
Medlem
Dawlishs avatar
Så som jag ser det så är det en tjej som inte fick särskilt mycket uppmärksamhet under skoltiden, kanske inte hade några vänner och kände sig ensam, och istället för att glömma bort det som resten av oss och faktiskt bli vuxen, satt hon hemma och övade på att jama och spinna. När hon insåg att hon är rätt hyffsad på det, föddes idéen om att dra till sig uppmärksamhet genom att gå runt och förklara att hon är en katt (eller ett jävla panterdjur) född i en människokropp.

Jag kan tillåta mig själv att tro något sånt skulle kunna förekomma, men att det görs sådan teater av det talar om inget annat än ADHD (attention deficity, hyperactivity disorder), med betoning på dem första två bokstäverna.

Jag tror att Darwin har snurrat rätt hetsigt i sin grav i samband med produktionen Outsiders.
Citera
2011-10-09, 13:57
Medlem
Adversariuss avatar
Jag har en annan ide; brace yourselves, här kommer den... Wait for it...

Låt bruden hålla på med sitt och fokusera på viktigare saker i era egna liv i stället?

Visst, jag tycker också hon verkar gravt störd, men hur många är inte det? Känns så onödigt att lägga ned så mycket tid och energi på det. Det enda som kommer ut av det är billiga och usla skämt, vilket jag hatar. Det här är inget att spinna vidare på, så håll tassarna i styr och sluta nosa runt i andras liv. Tjejen har problem och man åstadkommer inget genom att sitta och lapa i sig andras olycka.
Citera
2011-10-09, 13:59
Medlem
TheSpacePopes avatar
Jag tror helt enkelt att hon inte gillar att vara människa och älskar katter. Kombinera det med låg IQ, att hon hittade den där gruppen och tron att man kan födas till fel kön/art och vips så har hon inbillat sig själv att hon egentligen skulle fötts till en katt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hummersås
Bara jag som blir sugen att klia henne bakom örat, få henne att spinna och ge henne en rejäl omgång, sedan titta på medans hon går på kattlådan?

Den depreverade sexpotentialen i den kvinnan är nästan omöjlig att ens greppa om.

Hahaha, true. Hade ju inte sagt nej alltså. Hade ju varit ett minne för livet. Fast jag hade nog bara garvat ihjäl mig under hela akten.
Citera
2011-10-09, 14:00
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChromeStar
1. Varför äter hon inte köttet rått?
2. Varför bor hon i en lägenhet? Hon kan gott leva på råttor och fåglar i skogen.

1. Förmodligen en rädsla för parasiter, tillagad mat är ju som bekant säkrare. Sen så vet hon ju dels att hon inte är en katt, och dels finns det ju bortskämda kattjävlar som inte äter annat än väldigt specifik mat p.g.a bortskämdhet o.s.v. Allt går ju att förklara beroende på vilken verklighet man vill leva i.

2. Innekatt ?

Jag får ställa samma fråga som en skribent ett par inlägg upp; Vad fan livnär sig en sån här människa på? Jag kan absolut köpa att hon kan vara bidragstagare av något slag på grund av andra problem/diagnoser, men att lyfta bidrag bara för att man är "artstörd" är ju rätt förkastligt i mina ögon. Kattgrejen kan funka som en ventil och flykt från andra bekymmer, men att använda den som en ursäkt att inte försörja sig själv håller inte riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det här är inget att spinna vidare på, så håll tassarna i styr och sluta nosa runt i andras liv.

Och å andra sidan är det ju knappast så att en journalist har våldsfilmat henne och tvingat till sig hennes livshistoria. Hon ville själv ha uppmärksamheten och får leva med både det goda och det onda som kommer med den.

För övrigt verkar hon vara en rätt skön människa av det lilla jag sett (bara trailer, finns hela programmet nånstans på nätet?) som kör sitt eget race på ett rätt harmlöst och lite gulligt vis. Ingen kan ju heller förneka att vi behöver våra freaks.
Senast redigerad av Harald.Nyborg 2011-10-09 kl. 14:02.
Citera
2011-10-09, 14:06
Bannlyst
Här får ni lite kommentarer från en som kan.

Tjejen flyr undan verkligheten samtidigt som hon rättfärdigar sina opassande uddaheter. Hon liter säkert samtidigt av någon lätt form av autism.

Så.
Citera
2011-10-09, 14:09
Medlem
Lommis avatar
Så länge hon inte skadar någon annan så ser jag inga problem med att hon vill imitera en katt om det får henne att må bra.

Då oroar jag mig mer för de människor som anser sig ha rätt att bestämma över hur andra skall leva sina liv.
Citera
2011-10-09, 14:09
Medlem
Hon blev säkert våldtagen av ett kattdjur som barn, sen dess tror hon att hon är ett kattdjur.
Citera
2011-10-09, 14:14
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Klämde igenom hennes blogg och den andra hon skrivit i och hittade svar på min egen fråga angående hur hon försörjer sig. Lägger till det här för tydlighetens skull om frågan skulle komma upp igen.

Citat:
Postat av: Pao (Panterdjuret)
Jag betalar skatt som alla andra, men har vissa insatser som boendestöd. Detta har dock inget att göra med min kattighet, utan annat. Bland annat har jag vissa saker jag inte kan eller orkar göra, speciellt på vintern, på grund av stark smärta i lederna och musklerna. Vissa dagar kan jag inte ens stå upp.
Citera
2011-10-09, 14:15
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanoAcar
Här får ni lite kommentarer från en som kan.

Tjejen flyr undan verkligheten samtidigt som hon rättfärdigar sina opassande uddaheter. Hon liter säkert samtidigt av någon lätt form av autism.

Så.
Ja, det behöver inte vara mer komplicerat än så egentligen. Fr a så förstår jag inte vad folk gnäller över. Hon skadar ingen och vad hon väljer att göra med sig själv och sitt liv är upp till henne. Personligen tycker jag hon verkade vara en fruktansvärt trevlig, sympatisk och genuint snäll person. Udda? Ja, men knappast på ett sätt som bör skapa sådan irritation hos folk.
Citera
2011-10-09, 14:16
Medlem
Jag blev lite rädd måste jag erkänna.. Kanske för att man inte snubblar över jamande och fräsande folk på gatan varje dag.. Självklart ska psykologer i sitt yrkesutförande vara förstående för olikheter men om kattbejakandet inte ses som något utöver det vanliga undrar man lite över hennes resterande diagnos.. Kanske begåvning som slagit över?! Idiotin ligger ibland farligt nära det geniala.
Citera
2011-10-09, 14:18
Medlem
Äh är väll vanligt att tjejer springer omkring och leker häst osv... Brukar dock upphöra när dom växer till sig i skallen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in