Citat:
Ursprungligen postat av ChromeStar
1. Varför äter hon inte köttet rått?
2. Varför bor hon i en lägenhet? Hon kan gott leva på råttor och fåglar i skogen.
1. Förmodligen en rädsla för parasiter, tillagad mat är ju som bekant säkrare. Sen så vet hon ju dels att hon inte är en katt, och dels finns det ju bortskämda kattjävlar som inte äter annat än väldigt specifik mat p.g.a bortskämdhet o.s.v. Allt går ju att förklara beroende på vilken verklighet man vill leva i.
2. Innekatt ?
Jag får ställa samma fråga som en skribent ett par inlägg upp; Vad fan livnär sig en sån här människa på? Jag kan absolut köpa att hon kan vara bidragstagare av något slag på grund av andra problem/diagnoser, men att lyfta bidrag bara för att man är "artstörd" är ju rätt förkastligt i mina ögon. Kattgrejen kan funka som en ventil och flykt från andra bekymmer, men att använda den som en ursäkt att inte försörja sig själv håller inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det här är inget att spinna vidare på, så håll tassarna i styr och sluta nosa runt i andras liv.
Och å andra sidan är det ju knappast så att en journalist har våldsfilmat henne och tvingat till sig hennes livshistoria. Hon ville själv ha uppmärksamheten och får leva med både det goda och det onda som kommer med den.
För övrigt verkar hon vara en rätt skön människa av det lilla jag sett (bara trailer, finns hela programmet nånstans på nätet?) som kör sitt eget race på ett rätt harmlöst och lite gulligt vis. Ingen kan ju heller förneka att vi behöver våra freaks.