Flashback bygger pepparkakshus!
2004-12-13, 16:38
Moderator
Sun Rulers avatar
Ett mycket enerverande problem. Till en brjan uppkom detta flimmer kanske var 4:e match jag lirade p FIFA 2005. Sedan har jag uppdaterat till de senaste drivrutinerna fr mitt grafikkort. Nu r det konstant flimmer p FIFA 2005 och till min frfran har det ven brjat p NHL 2005 Det skall tillggas att NHL 2005 varit flimmerfritt en bra tid efter det att jag uppdaterat mina drivrutiner. Har ven testat att ta hem en annan ver. av FIFA 2005.

Vad kan detta bero p?

Tacksam fr hjlp!
Citera
2004-12-13, 17:13
Medlem
CS-bgens avatar
Kan det ha med Hzen p skrmen att gra?
Annars kan du ju prova att byta tillbaka till de gamla drivisarna.
Citera
2004-12-13, 17:25
Medlem
eXPos avatar
du kan ven testa att frbttra kylningen runt grafikkortet...

//mvh eXPo
Citera
2004-12-14, 11:17
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Kan det ha med Hzen p skrmen att gra?
Annars kan du ju prova att byta tillbaka till de gamla drivisarna.

Tack bgge tv fr hjlpen. Jag testade att installera ett par ldre drivisar och nu funkade det bra, vilket fr mig att undra, vad var problemet med de nya?
Citera
2004-12-14, 11:33
Medlem
Unbalanceds avatar
Vad har du fr grafik kort ?
Citera
2004-12-14, 13:37
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Vad har du fr grafik kort ?

NVIDIA GeForce4 Ti4400
Citera
2004-12-14, 13:42
Medlem
mi:nes avatar
Det kan vara ngonting i stil med okompatibla drivrutiner, som sagt. Vet att jag hade problem med Tron2.0 ngra versioner i mitten av 7.x-serien av mina drivrutiner. Fick g tillbaka till 7.1, tills det lste sig igen i 7.8.
Men det beror p vad du menar med "flimmrar". Oftast s nollstlls vissa instllningar nr man installera nya drivrutiner, s det kan ju vara ngot s enkelt som hertzen p bildskrmen, som tidigare ppekat.
Se ver det senare innan du testar det tidigare.
Citera
2004-12-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Ett mycket enerverande problem. Till en brjan uppkom detta flimmer kanske var 4:e match jag lirade p FIFA 2005. Sedan har jag uppdaterat till de senaste drivrutinerna fr mitt grafikkort. Nu r det konstant flimmer p FIFA 2005 och till min frfran har det ven brjat p NHL 2005 Det skall tillggas att NHL 2005 varit flimmerfritt en bra tid efter det att jag uppdaterat mina drivrutiner. Har ven testat att ta hem en annan ver. av FIFA 2005.

Vad kan detta bero p?

Tacksam fr hjlp!

Jag har Geforce 3 TI (vet inte exakt vilken TI-modell det r) och jag upplever samma sak. Det har alltid fungerat finfint, men nu pltsligt s flimrar bilden i vissa spel... har ingen aning vad detta kan bero p, men jag har dubbelkollat att jag har bra och fungerande drivers och allt. Jag gjorde ingen frndring vad gller hrdvara eller drivrutiner eller ngonting, det bara kom.
Det kan mhnda vara s att Geforce-kort lgger av efter tre r...
Citera
2004-12-14, 16:41
Medlem
eXPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXPo
du kan ven testa att frbttra kylningen runt grafikkortet...

//mvh eXPo

jag citerar mej sjlv...

//mvh eXPo
Citera
2004-12-14, 18:52
Medlem
Jag hade liknande problem med FIFA2005 och nya LOTR-spelet.

Jag lste det p "LOTR-Battle for middle earth" genom att stnga av "V-sync" inne i spelet. Jag har ej testat om det hjlper p FIFA.

Jag har ett GF4 Ti 4600.
Jag har lst skrmen vid 60Hz s det har inte med det att gra fr mig iaf.
Citera
2004-12-14, 19:01
Medlem
phreakdentas avatar
Har ett Geforce3 och med de nya drivrutinerna s funkar det inte att spela Fifa 2005, flimmrar bara. Funkade nr jag bytte till ett par ldre drivisar som jag turligt nog hade kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in