2011-10-06, 11:56
Medlem
Hej!
Jag håller på att fuska på blodprov för att få medicin (som jag faktiskt behöver) utskriven. Vi behöver inte gå in vidare på den biten.

Nu är det såhär att jag skrivit ganksa mycket om mig själv här. Självklart har jag inte lämnat ut mitt namn, var jag bor osv, men andra uppgifter om hur gammal jag är, mina symptom, mina värden, mina läkarbesök och mina fuskplaner osv har allt jag skrivit varit helt sant. Det skulle därför inte vara svårt om en av mina läkare nu började läsa allt det jag skrivit här att lista ut vem jag är, bara titta på åldern och värdena samt mina datumen för mina läkarbesök. Jag är mycket tveksam till att han verkligen kan bevisa vem jag är, men i alla fall

Nu undrar jag, kan en läkare neka mig behandling med det jag skrivit här på fb som grund, även om det bara är han som är 99.999% säker på vem jag är? Kan han på något annat sätt använda sig av informationen här och genom den påverka sitt bemötande mot mig som patient?

Jag har också nämligen planer på att skriva en liten guide/journal för andra som befinner sig i samma sits som mig, och som kanske också behöver göra det jag gjort för att få hjälp.
Senast redigerad av mrolson 2011-10-06 kl. 11:58.
Citera
2011-10-06, 12:28
Medlem
Blompens avatar
Naturligtvis kan han inte använda uppgifter här som något officiellt bevis. Inte lär han heller säga att han vet att du skrivit här. Men skulle han misstänka att det är du kanske han blir noggrannare med att kontrollera dig. Kanske bestämmer sig för att oförberett ta ett nytt blodprov. Förutsatt att han läst detta och lägger ihop två och två.

Jämför med att en polis får ett tips om en brottsling som ändå inte räcker som bevis. Men det ger ju polisen anledning att punktmarkera brottslingen, för att senare sätta dit honom.

Annars kan man ju fråga sig varför du måste fuska för att få en medicin du behöver? Eller anser att du behöver.
Citera
2011-10-06, 12:30
Moderator
evilhoneys avatar
Så länge du inte erkänner själv så kan ingen knyta dig till flashback, du är så anonym du själv vill.

Du är inte heller så unik som du tycks tro, det finns hundratals inlägg om att fuska med mediciner och liknande här så att någon skulle kunna hitta just dig är långsökt.
Citera
2011-10-06, 12:30
Medlem
fjungen33s avatar
Han kan väll bara antaga att det är du, men inte veta så länge du inte ger ut ditt namn och personnr eller säger det själv mm. låter ganska osannolikt att han ska titta här och känna igen dig, hur höga odds är det.
Citera
2011-10-06, 13:22
Medlem
Tror knappast att läkare är här på FB, de har nog med sina egna patienter.
Citera
2011-10-06, 13:53
Medlem
Eliza CTs avatar
Det finns faktiskt ett antal läkare här, sjuksköterskor, liksom dessa yrkesgruppet under utbildning.
Även utbildade tandläkare resp. blivande tandläkare har vi här. En stor fördel för medicinforum som vi ska vara rädda om!

Och TS. Jag anser det det oseriöst av en läkare att gå efter uppgifter på Flashback. Därför tror jag inte det händer. I synnerhet som dom dessutom riskerar att själva bli outade.
Alla är anonyma här.

Och vad beträffar din tänkta journal och att lägga ut den här så måste jag som moderator informera dej om att sådana får man ta i en Blogg. Dessa finns gott om utanför Flashback.
Vårt forum är ett diskussionsforum där vi ska diskutera.

Mvh
Eliza CT/moderator
Senast redigerad av Eliza CT 2011-10-06 kl. 14:00.
Citera
2011-10-06, 14:50
Medlem
En läkare måste behandla dig utifrån fakta, och dit kan inte anonyma
inlägg på internetforum räknas. Journaler från andra ställen eller en
rapport från socialnämnden som dyker upp hos doktorn är fakta däremot.
Jag skulle tro att den yttersta gränsen går vid doktorns egna iakttagelser
av patienten på stan. Det var ju något fall häromåret med en person som
i många år gått till doktorn och fått intyg om psykisk sjukdom,
och plötsligt träffas de på stan och personen är då inte ett dugg sjuk.
Den observationen kan doktorn ha i minnet vid nästa besök.

Allmänt kan man väl säga att om du försöker fuska till dig något "ointressant",
som ett vitaminpreparat, så bryr sig knappast någon alls. Är det något mer
åtråvärt typ narkotika du vill åt, så vet doktorn redan att fusk förekommer,
och gör väl sina kontroller på sitt håll för att se att dina behov är legitima.
och då finns det bättre sätt att kontrollera just dig än att läsa här.
Citera
2011-10-06, 17:54
Medlem
Tack för alla svar!
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Det finns faktiskt ett antal läkare här, sjuksköterskor, liksom dessa yrkesgruppet under utbildning.
Även utbildade tandläkare resp. blivande tandläkare har vi här. En stor fördel för medicinforum som vi ska vara rädda om!

Och TS. Jag anser det det oseriöst av en läkare att gå efter uppgifter på Flashback. Därför tror jag inte det händer. I synnerhet som dom dessutom riskerar att själva bli outade.
Alla är anonyma här.

Och vad beträffar din tänkta journal och att lägga ut den här så måste jag som moderator informera dej om att sådana får man ta i en Blogg. Dessa finns gott om utanför Flashback.
Vårt forum är ett diskussionsforum där vi ska diskutera.

Mvh
Eliza CT/moderator
Jo, jag förstår det. Det är testosteron jag vill få¨utskrivet. Har väldigt låga värden och ligger precis på gränsen, vilket gör att jag har alla symptom, och läkare är väldigt ovilliga att skriva ut något. Fusket är att genom att dricka alkohol osv sänka mina värden vid provtillfället så att dom blir så låga att läkarna kan sluta tjafsa fram och tillbaks.
Rapporten om hur man sänker sitt testosteron, samt hur mitt liv (förhoppningsvis) kommer förbättras efter jag börjat ta det kommer jag skriva i kur-rapporter i steroid forumet.
Citera
2011-10-06, 18:30
Medlem
HarmonicAces avatar
Så du ska supa sönder dig för att få testo?

"You've probably heard that alcohol intake lowers testosterone. While this is true, the actual impact has been widely exaggerated. A three-week study that had men and women consume 30-40 g alcohol per day, showed a 6.8% reduction in testosterone for the men and none for the women at the end of the study-period. That's three beers a day for three weeks and a measly 6.8% reduction in testosterone for the men. What kind of an effect would you think a few beers on an evening once or twice a week would have? Hardly any.

For alcohol to significantly lower testosterone, you need to do some serious drinking. ~120 g alcohol, the equivalent of 10 beers, will lower testosterone by 23% for up to 16 hours after the drinking binge. If you drink so goddamn much that you are admitted to the hospital, you get a similar effect with a reduction of about -20%."

http://www.leangains.com/2010/07/tru...nd-muscle.html

Skaffa dig illegalt testo istället.

OnT: Det är osannolikt att din läkare läser här, men gör han det kommer han naturligtvis be dig lämna CDT och GT tillsammans med ditt testoprov. Sen blir det beroendemottagningen för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in