2011-10-06, 12:00
Medlem
Hej!

Har i cirka 4-5 veckor varit förkyld konstant, inledningsvis med feber, men nu endast lite halsont, sjukdomskänslor mm. Jag besökte idag sjukhuset för att få se vad felet kan vara, men de tog en sänka som låg <8 och även halsprov som inte visade någonting.

Har i 2 dagar haft en knöl i gommen, ser ut såhär:
http://i54.tinypic.com/33c0xvc.jpg

Igår fick jag ännu en till lite längre fram. Dom gör inte ont om man bara låter dom vara, men om man petar med tungan kan det "ömma" till lite.

Vad kan detta vara? Är jätteorolig

Tacksam för svar!

Vänliga hälsningar
Citera
2011-10-06, 12:36
Medlem
aokones avatar
Har du hiv?
Citera
2011-10-06, 15:16
Haha, hallå min hypokondriska bror! Hur är det med pulsen nu för tiden??

Jag vet inte, vad sa läkarna? Boka en tid hos husläkare, det är det bästa du kan göra!
Citera
2011-10-06, 23:21
Medlem
Haha! Jadu, pulsen är likdan som innan men jag antar att det ska vara så! Inga tester visar något fel, 200 slag vid ansträngning, menmen! Man ska väl inte oroa sig för mycket, ångest och liknande lär väl öka på en hel del.

Hade tid idag och det gav ingenting, men det löser sig väl antagligen! Såg nu att jag skrev väldigt desperat inledelsevis, haha..

Tack för att ni tog er tid!
Citera
2011-10-06, 23:27
Hehe, samma här.. Kanske är för jag inte rört på mig på en månad nu! 130 i puls när jag tog rask promenad, sen 120 i puls 2 timmar senare i köket när jag lagade mat!

Hur som helst, ge det ett par dagar... Du kan alltid ringa för akutbesök ifall den växer till sig eller blir besvärlig!
Citera
2011-10-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffward
.....
Vad kan detta vara? Är jätteorolig
......

En inflammation efter virusinfektionen. Genom åren har jag själv haft detta många gånger. Möjligen har jag haft patienter för länge sedan som undrat, men det minns jag faktiskt inte längre. Det är i alla fall helt normalt. Låt tiden gå så försvinner det.
Citera
2011-10-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
En inflammation efter virusinfektionen. Genom åren har jag själv haft detta många gånger. Möjligen har jag haft patienter för länge sedan som undrat, men det minns jag faktiskt inte längre. Det är i alla fall helt normalt. Låt tiden gå så försvinner det.

Tack så jättemycket! Enormt tacksam
Citera
2011-10-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Hehe, samma här.. Kanske är för jag inte rört på mig på en månad nu! 130 i puls när jag tog rask promenad, sen 120 i puls 2 timmar senare i köket när jag lagade mat!

Hur som helst, ge det ett par dagar... Du kan alltid ringa för akutbesök ifall den växer till sig eller blir besvärlig!

Sådär har jag också, har hög puls hela tiden. Även när jag ibland bara sitter och kollar på film så ligger pulsen på 120-130, och slagen känns riktigt hårda. Men EKG och ultraljud visade ingenting fel, känns ändå mystiskt.

Även när jag var mer vältränad och spelade fotboll så hade jag riktigt hög puls, från första språnget tills jag slutade, var inte trött för fem öre men ändå så slog hjärtat typ volter, haha Konstigt det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in