Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-06, 14:46
  #1
Medlem
Tja kanske inte hamna i rätt tråd men here we go.. Min granne kom hit med en dator som han inte får igång, då tänkte jag att jag kunde fixa den då.
men så enkelt var det inte, felet är att den står och piper när man startar den+att jag inte får nån bild heller. Jag har bytt grafikkort, fortfarande samma fel.. så då gav jag typ upp HEHE.. Misstänker att det är modekortet men då borde väll inte fläktarna i datorn gå heller? Eller är jag ute och cyklar nu?!..

Tacksam för svar!


// Danne!
Peace
Citera
2011-10-06, 14:54
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-10-06, 14:55
  #3
Medlem
Vad är det för fel du får, frågan du ställer nu är lite som i stil med...
Hur långt är mitt snöre, som ligger i min ficka och vad är det för färg på det...
Citera
2011-10-06, 14:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggel
Vad är det för fel du får, frågan du ställer nu är lite som i stil med...
Hur långt är mitt snöre, som ligger i min ficka och vad är det för färg på det...

men jag får ingen bild när jag startar den.. och datorn står och piper?
Citera
2011-10-06, 15:07
  #5
Medlem
UnknownSources avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fowlername
men jag får ingen bild när jag startar den.. och datorn står och piper?
Det brukar följa med en manual från datorn eller moderkorter där det står vad olika pip betyder. kolla upp det?
Citera
2011-10-06, 15:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownSource
Det brukar följa med en manual från datorn eller moderkorter där det står vad olika pip betyder. kolla upp det?
Märke?
Modell
Hur många pip?


Gissar på minnesmoduls fel...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback