Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-06, 18:58
  #1
Medlem
Tjenare

Har presis fixat mig ett virusskydd (Norton Internet Security 2011) efter och ha kört utan ett bra tag.

Körde en "fullständig system sökning" men den hittade inget mer än spårnings cookies som jag förstår inte är något virus eller liknande. Tycker det va lite märkligt att jag inte hittade något mer eftersom jag inte presis varit försiktig när jag surfat/laddat ner.

Hur mycket kan jag lita på att detta stämmer och jag inte har någon skit i datorn? Eftersom jag inte har några problem eller liknande med datorn skulle jag inte tro jag har virus men man vet ju aldrig.

Dock så har jag börjat lira lite online spel igen och det känns jätte dumt och ha en keylogger på datorn så någon hackar mig om 2 veckor igen. Satt och läste lite i F.A.Q och kom fram till att jag kanske borde testa detta "Hijackthis". https://www.flashback.org/t1299668
Skulle detta kunna vara en bra lösning för och få reda på om min data är säker från keyloggers och liknande? Annars finns det någon med några tips om vad mer jag skulle kunna göra för att känna mig lite säkrare? Har inte lust och betala för något annat än Norton som jag redan har och hade varit snällt om ni inte idiotförklarar mig helt =)
Citera
2011-10-06, 22:14
  #2
Medlem
927s avatar
gör en snabb scan med malwarebytes antimalware och en engångs scan med hitman pro.
gör även en scan med tdsskiller, är du lite uppmärksam så kan du själv se om loggarna visar nåt som inte borde finnas där. detta tar 10-15 min att göra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback