2011-10-06, 19:49
Medlem
Chrysoss avatar
Hej.

Jag har alltid kunnat äta mycket men har alltid idrottat extremt mycket så jag har alltid varit smal. Jag är för närvarande 19 år, 72kg på 180cm.

Jag har börjat märka av något konstigt, i flera veckor har jag helt haft avsaknad av hunger, och när jag väl börjar äta finns det ingen botten. Jag blir aldrig mätt. Jag har varit med om att magen blivit helt full och sagt ifrån men jag har aldrig känt mättnadskänslan på flera veckors tid, likaså med hunger. T.ex. i förrgår åt jag revbensbuffé, jag åt 12 stora feta spareribs, de andra i sällskapet klarade 2-3 stycken. Och inte ens efter det var jag "mätt". Detta oroar mig lite då jag inte vill bli fet p.g.a. överätning eftersom min kropp uppenbarligen inte säger ifrån som den borde.

Vad är felet?
Citera
2011-10-06, 19:52
Medlem
judepacykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrysos
Hej.

Jag har alltid kunnat äta mycket men har alltid idrottat extremt mycket så jag har alltid varit smal. Jag är för närvarande 19 år, 72kg på 180cm.

Jag har börjat märka av något konstigt, i flera veckor har jag helt haft avsaknad av hunger, och när jag väl börjar äta finns det ingen botten. Jag blir aldrig mätt. Jag har varit med om att magen blivit helt full och sagt ifrån men jag har aldrig känt mättnadskänslan på flera veckors tid, likaså med hunger. T.ex. i förrgår åt jag revbensbuffé, jag åt 12 stora feta spareribs, de andra i sällskapet klarade 2-3 stycken. Och inte ens efter det var jag "mätt". Detta oroar mig lite då jag inte vill bli fet p.g.a. överätning eftersom min kropp uppenbarligen inte säger ifrån som den borde.

Vad är felet?

Min personliga fråga till dig då är om du har varit med om något tragiskt nyligen? Brukar påverka väldigt mycket på hungern. En vän var likadan efter att hans far dog i cancer. Frågan är dock om det handlar om samma grej.
Citera
2011-10-07, 00:45
Medlem
Chrysoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judepacykel
Min personliga fråga till dig då är om du har varit med om något tragiskt nyligen? Brukar påverka väldigt mycket på hungern. En vän var likadan efter att hans far dog i cancer. Frågan är dock om det handlar om samma grej.
Inget negativt, jag har precis flyttat och allting går mycket bättre än förväntat och jag känner mig inte stressad eller något, det som är det konstiga :/
Citera
2011-10-07, 04:10
Medlem
Scubbles avatar
Har ingen aning varför du inte känner mättnadskänsla men räkna dina kalorier så borde du inte gå upp i vikt.
Själv brukar jag inte känna av hunger om jag t.ex. sover mer än en gång på dagen eller druckit vatten. Jag har aldrig upplevt att inte känna mättnadskänsla dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in