2011-10-06, 21:26
Medlem
Nu på senaste tiden har jag fått problem med mina ögon, framförallt de vänstra. Det börjar rinna, sivda och blir rött. Men slutar direkt efter jag har sköljt det i några sekunder.

Ibland kan jag få det av jag kliar mig på/i ögat. Dock märkt att jag har fått det tre gånger nu på kvällen utan att ens röra det. Det skedde f.ö. när jag satt vid datorn i ett relativt mörkt rum.

Har haft det i ungefär uhhh en vecka kanske?

Vad är det för fel?
Citera
2011-10-06, 21:28
Bannlyst
Har du sprutat sperma eller kissat i ögat den senaste veckan?
Citera
2011-10-06, 21:30
Medlem
Vad jag har för mig svider inte sperma.
Citera
2011-10-06, 21:36
Medlem
j1nxs avatar
Ögoninflammation? Hade det för några veckor sedan. Rann som fan och sved av bara helvete! As jobbigt men går över efter några dagar. Om du har linser så rekommenderar jag att ta ut dem
Citera
2011-10-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leaveittobieber2
Nu på senaste tiden har jag fått problem med mina ögon, framförallt de vänstra. Det börjar rinna, sivda och blir rött. Men slutar direkt efter jag har sköljt det i några sekunder.

Ibland kan jag få det av jag kliar mig på/i ögat. Dock märkt att jag har fått det tre gånger nu på kvällen utan att ens röra det. Det skedde f.ö. när jag satt vid datorn i ett relativt mörkt rum.

Har haft det i ungefär uhhh en vecka kanske?

Vad är det för fel?

Kanske är det dataskärmen du är känslig mot? Vissa kan vara det och får precis sådana problem med ögonen som du beskrev.

En annan möjlighet kan vara att hornhinnan av någon orsak irriterats på något sätt, kanske repats eller fått en minimal infektion.

Mycket svårt att säga såhär på rak arm, tvärr.:/

Att du fortsätter skölja regelbundet låter dock som en mycket bra idé tills det blivit friskt igen, då det håller ögat fritt från smuts och bakterier medan det läker.
Citera
2011-10-06, 22:46
Medlem
Hårstrå i ögat? Synbart endast för ögonläkare. Gör ett besök. Gå till ögonläkare oavsett.
Citera
2011-10-06, 22:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Är du somalier kan det vara pepparspray kanske?
Skämt åsido och hoppas eventuell somalier tar det på rätt sätt.
Gå till doktor.
Gå till vårdcentralen.
Förmodligen inget farligt,men du bör få en diagnos och på så sätt hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in