Citat:
Hittar jag brie med kort datum till halva priset köper jag som regel. Den kan som mr Spencer skriver ligga länge i kylen över bäst före-datum och blir enligt mig bara bättre om den får ligga ett tag. Den är ofta lite hård när den är inom bf-datum men blir mjuk och krämig om den får ligga lite över tiden. Samma sak med budget-brie som ica basic, köp och låt den ligga ett tag innan ni öppnar den. Men det bygger på att man har lite framförhållning och inte behöver den samma dag.
Vita bönor från ica basic är också helt ok, känner ingen skillnad mot andra sorter jag ätit. Är förvisso ingen finsmakare men jag tror nästan att många blir avskräckta av den gula etiketten de har på basic-sortimentet. Det är inget man ställer fram på bordet om man vill imponera, den skriker "jag är snål som fan", men kan man leva med det tycker jag att det är många fynd här.
Tandkrämen från basic är också bra, 6,90:- för en stor tub som har samma fluorhalt som märkestandkräm som colgate.
Vita bönor från ica basic är också helt ok, känner ingen skillnad mot andra sorter jag ätit. Är förvisso ingen finsmakare men jag tror nästan att många blir avskräckta av den gula etiketten de har på basic-sortimentet. Det är inget man ställer fram på bordet om man vill imponera, den skriker "jag är snål som fan", men kan man leva med det tycker jag att det är många fynd här.
Tandkrämen från basic är också bra, 6,90:- för en stor tub som har samma fluorhalt som märkestandkräm som colgate.
När jag köper brie står den inte ens i kylen. Den går åt snabbt så den kan lika gärna stå och snabbmogna samtidigt. Jag köpte ett antal större bitar 18 månader gammal ost och lagrade så länge det gick förra året (började gå åt kring jul) och lyckades spara en bit som blev 26 månader gammal och blev oerhört smakrik. (har själv gjort ostar bl.a. brie och brie behöver ca. en månad innan den börjar smaka medans den man köper är superfärsk och trist)