Hejsan,
Har ett problem som jag har dragit med de senaste par dagarna som jag skulle behöva lite hjälp med. Jag var ute och drack i fredags och vaknade upp dagen efter med enormt illamående, svullen mage och brist på energi. 'Lugnt, är väl bara bakis' tänkte jag men problemen är seglivade och vägrar försvinna.
När jag trycker på magen så gör det ont, och även fast jag nästan inte har ätit något i dag så är den expanderad till max. Jag gissar att det är gas, då jag rapar på rullande band om jag trycker på den - men känslan vägrar dö och är oerhört obehaglig. Angående illamåendet så saknar jag aptit och får lätt yrsel när jag vandrar omkring (som resultat så tappade jag fotfästet och slog skallen i väggen i förrgår).
Har druckit mycket vatten och knaprat tabletter mot illamående men inget verkar fungera. Kan det ha varit alkoholen, eller kebaben jag svällde i mig på vägen hem?
Vad kan det vara, och hur länge kan det dröja innan magen och illamåendet lägger sig? (Bonusfråga; Vad är bra tekniker för att tömma en gasig mage - snabbt?)
Tacksam för snabba svar!
Senast redigerad av mörkgryning 2011-10-10 kl. 15:35.