2011-10-13, 12:35
Medlem
vi ska starta ett UF-företag där vi ska skriva hästannonser, fota hästar till hästannonser, fota på häst tävlingar och dylikt. vi skulle behöva förslag till namn, slogan och logga m.m. tipps på annat tackar vi inte heller nej till t.ex. hur man skapar hemsidor osv.
Citera
2011-10-13, 12:44
Bannlyst
Här har du en slogan
Citera
2011-10-13, 12:54
Medlem
VidiVicis avatar
Taste IS KING!

Skämt åsido, glöm det hela om ni inte har någon som helst grafisk kunskap, det funkar inte. Hemsida, design av vepor, roll-ups, visitkort, affärsplaner, annonser...HUR skall ni designa det om ni inte ens kan komma på en egen logga?
Citera
2011-10-13, 17:44
Medlem
Själv använder jag denna för att min logga:

http://www.thelogocreator.com/

Vet inte om den finns som gratis demo. Annars googla loggo creator så hittar ni säkert något som kan användas.
Citera
2011-10-13, 17:48
Medlem
hemsidor skapar ni enkelt, snyggt och billigt (gratis) med google sites:

http://www.google.com/sites/help/intl/en/overview.html
Citera
2011-10-13, 18:42
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funnyhair23
vi ska starta ett UF-företag där vi ska skriva hästannonser, fota hästar till hästannonser, fota på häst tävlingar och dylikt. vi skulle behöva förslag till namn, slogan och logga m.m. tipps på annat tackar vi inte heller nej till t.ex. hur man skapar hemsidor osv.

Jag förstår inte affärsidén, så jag har några frågor:

"Skriva hästannonser"? Menar ni att ni skall hjälpa folk att sälja deras hästar genom att ni författar annonserna åt dem istället för att de gör det själva? Blir ni då någon slags hästmäklare? Var skulle dessa annonser läggas upp? Blocket? Någon hästförsäljningssida på internet? Vad är det som gör att man ska anlita er istället för att göra det själv?

Fotografera hästar till annonser och fotografera på tävlingar säger ni - har ni den fotografiska erfarenhet och utrustning som krävs för att kunna locka kunder att köpa er tjänst? Vad är fördelen i att kontakta er istället för en vanlig fotograf, om man nu vill ha foton från sin tävling till exempel.

Nu vet jag att UE-företag inte fungerar precis som vanliga företag, men jag försöker åtminstone analysera er idé som om det vore en riktig affärsidé.

Utan att få svar på frågorna ovan är det svårt att veta vilken typ av hemsida ni behöver och därmed vilka råd ni behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in