Hur mycket kan ovan nämnda träningsvärk(ar) minimeras med rätt och ordentlig stretching? Tycker iaf själv att det blir rätt stor skillnad även vid ganska hård belastning om man sträcker ut musklerna/lederna ordentligt.
Ett litet tips är att du ska "känna" muskeln dagen efter. Inte värk utan den ska kännas lite sliten helt enkelt. Svårt att förklara, men känner du absolut ingenting dagen efter får du köra lite hårdare nästa gång.
Jag förstår vad du menar. Men låt oss ta mitt förra biceps-pass som exempel. Då körde jag så hårt jag kunde och fick bra pump. Men jag kände ingenting dagen efter. Det är lite skumt tycker jag.
Jag förstår vad du menar. Men låt oss ta mitt förra biceps-pass som exempel. Då körde jag så hårt jag kunde och fick bra pump. Men jag kände ingenting dagen efter. Det är lite skumt tycker jag.
sluta grubbla över det, bara den växer så blir du väl nöjd, right?
Men är inte träningsvärk bara att man stretchat dåligt?.. när man tränar musklerna drar dom ihop sig och därav träningsvärk om man inte stretchat ut dom klokt igen... sen är det väl svårt att få träningsvärk i såna muskler man använder ofta typ biceps, som är vana vid hårt arbete.
Jag tycker att det är ganska osannolikt att träningsvärk är någon sorts mild muskelkramp, då borde den ju vara mer direkt istället för att ge sig till känna dagen efter.
finns inga studier som tyder på att streching skulle minska träningvsärk. Tvät om därimot har det börjat vissa sig i vissa rapporter. att streching kan bidra till mer träningsvärk. Intressant.
Jag får hur som helst träningsvärk efter varje pass. i 1-3 dagar vid *normal* träning.
Benen har jag ONT i i ca 4 dagar och lite öm i nästan en vecka.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!