Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-17, 22:22
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Bra eller dåligt att ställa"vi mot dom" i en stigmatiserande folkomröstning?.

ALL politik handlar om "vi mot dom".
Fattiga mot rika, låginkomsttagare mot höginkomsttagare, friskolor mot kommunala skolor, lärare mot sjuksköterskor, bidragstagare mot arbetare, arbetare mot arbetsgivare, invandrare mot svenskar.

Bara för att nämna några exempel.
Citera
2011-10-17, 22:25
Medlem
Peterniklasssons avatar
Tänk, snart kanske man får folkomrösta om man vill bo tillsammans med negrer och araber och annat skitfolk eller ej. Höger-vindar drar in över Europa
Citera
2011-10-17, 22:28
Medlem
Bostadsbrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Paul
Hur ofta tror du schweizarna folkomröstar om invandringsstopp?
Var det inte schweiz som införde minaret förbud ex?
Citera
2011-10-17, 22:29
Medlem
Fields avatar
Leve Schweiz och direktdemokratin! Fantastiskt positivt besked.

Så länge inte Sveriges regering går ut nu och proklamerar att alla som inte får invandra till Schweiz (dvs alla människor ur ekonomisk och kriminell synpunkt en börda för samhället) kan komma till Sverige istället...
Citera
2011-10-17, 22:30
Medlem
Schweiz visar vägen. Något liknande skulle förstås aldrig kunna hända i Sverige, men man får inte ge upp hoppet. Skulle folket få säga till om det på ett sådant sätt skulle man förstås säga nej till vidare massimport av niggers, muslimer och diverse parasiter som vi ser idag, det är egentigen inte många som på allvar vill ha dess i landet, än mindre leva bland dem.
Citera
2011-10-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bostadsbrist
Var det inte schweiz som införde minaret förbud ex?
Du ser alltså ingen skillnad på att förbjuda byggandet av minareter och att "stoppa massinvandringen"?
Citera
2011-10-17, 22:32
Medlem
PitchBlease7846s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Nej han har helt fel (en självgod översittarvänster representerar han)och det har du med, hur skulle det där testet se ut menar du? Utveckla gärna

Det behöver inte vara något stort, bara ett litet test på 5-10 frågor där du kan bevisa att du faktiskt har orkat läsa på nog mycket om ämnet för att kunna ha en åsikt, man ser alltså till så att alla lata jävlar som inte bryr sig ändå kan hållas utanför beslut som i högsta grad drabbar hela landet.

Jag är övertygad om att alla som faktiskt är relativt pålästa om dagens invandring inser hur sjuk den faktiskt är, hur extremt missgynnsam den är och hur skadlig den är.

Att ha ett kunskapstest på området innan man går fram och röstar skulle ge positiva effekter.

1. Folk som inte bryr sig kommer inte rösta.

2. Folk kommer läsa på så att de faktiskt bildar sig en uppfattning, folk som inte är dumma i huvudet / envisa känslobaserade vänsteridioter kommer inse att det är dåligt och därför rösta emot massinvandringen. (Varför tror du staten är så enormt emot att ge oss information om invandringen?)

Visst att en hel del idioter / invandrare kommer ta sig tid att lära sig egentlig fakta men ignorera den när de röstar för att inte vara rasister.
Citera
2011-10-17, 22:34
Medlem
SummaSummarums avatar
Goda nyheter, jag är glad för Schweiz skull, denna lilla bastion av demokrati. Detta lär få politiker i andra länder att skruva på sig. Hoppas nu bara att schweizarna röstar rätt...
Citera
2011-10-17, 22:36
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Mot SD`?, AllaOlikaAllaLika som säger sig vara vänster föraktar vanligt folk. Och förstår/vet inte att det i Sverige finns tusentals politiker som har ett vanligt arbete medan de sysslar med politik på fritiden. Googla fritidspolitíker .
På vilket sätt föraktar jag vanligt folk?
Citera
2011-10-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
I sverige ska vi vara stolta över att vi har en representativ demokrati där våra folkvalda sätter sig in i saker och ting och voterar med kunskap för att bygga ett bättre sverige.
Man bygger inte ett bättre samhälle med illiterata svartskallar. Jag trodde att det ingick i kunskapen, men ack så fel man kan ha ibland.
Citera
2011-10-17, 22:44
Medlem
BoWexs avatar
"Chockbesked"
Schweiz folkomröstar i princip om allting. Är TS rubriksättare på aftonhoran?
Citera
2011-10-17, 22:44
Medlem
Pickilurvens avatar
Jag besökte Zürich en sväng i somras, och trots att jag endast spenderade en dag där så märkte jag av att klimatet var ett helt annat. Det politiska alltså. Inget tjafs med mångkulturen där inte.

Det första som hände oss när vi passerade gränsen från europas u-land (Italien alltså) var att vår tågvagn fick besök av tre uniformerade gentlemän från gränspolisen. Dessa var på alla som svartmuskingar i kupén som iglar och bombarderade dem med frågor och granskade vartenda papper de hade både upp, ner, bak och fram. När jag frågade om inte vi behövde visa pass sa de bara nej. Ingen annan vit behövde göra det heller. Bara svartmuskingarna.

Dessutom såg vi löpsedlar där det stod ungefär "radikale schweizer muslimen - geld von saudis" alltså "radikala schweiziska muslimer får pengar från saudier". Hade knappast stått på löpsedeln utanför lokala kjorren här hemma i Svedala.

Såg knappast några MENA-typer under hela den dag som jag spenderade i staden heller. Kändes som en skön kontrast mot t.ex Paris (urk!).

Om mångkulturen och idioterna i riksdagen lyckas köra det här landet helt i bottnen så är det definitivt mot Schweiz som färden bär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in