2025-01-02, 10:14
Medlem
The o.c
Citera
2025-01-06, 16:44
Medlem
Your Pretty Face Is Going to Hell

En Adult Swim-serie. Korta avsnitt, ca 10 min, som avhandlar ämnet helvetet.

Citat:
A live-action workplace comedy about Gary, an associate demon, as he attempts to capture souls on earth in order to climb the corporate ladder of the underworld.

Ett klipp från enligt mig det bästa avsnittet.
Citera
2025-01-10, 23:11
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.imdb.com/title/tt7668518/?ref_=fn_all_ttl_1

Jag kan tipsa om den turkiska serien The Protector, som förmodligen passar många av er som läser här (menar det inte på något negativt sätt! ) bättre än den passar mig, då det är en fantasy- och superhjältehistoria med ganska mycket inslag av våld. Något som jag normalt inte gillar alls, men jag ser på den för att det är mycket fina bilder från olika platser i Istanbul, lite (lättsmält) historia invävt och ett mysterium. Alltsammans ganska enkelt, men klart sevärt. Tempot är högt. Huvudpersonerna är unga vilket egentligen inte passar mig, men som sagt - passar säkert bättre för många som läser här!
Citera
2025-02-15, 16:09
Medlem
Merwinnas avatar
Kalbiminı Sultan, Sultanen i mitt hjärta (ja ni hör ju! ), en turkisk TV-serie från 2018. Detta är "Anna och Kungen" fast utdraget till en serie i nio långa avsnitt, och placerat vid det Ottomanska hovet i Istanbul i början av 1800-talet. Lite fånigt och förutsägbart, men ändå mycket underhållande. Romantiskt, många scener med erotisk spänning mellan Anna (som nog många män tycker är attraktiv) och Sultanen (som nog många kvinnor tycker är attraktiv, jag tycker det i alla fall, han OSAR maskulinitet! )

Förutom denna huvudhandling så får man lära sig en del om historia från den här tiden, när Ryssland växte till en supermakt som började inkräkta på det Ottomanska riket - som i sin tur började gå mot sitt slut. Det är mycket vackra kläder och smycken och vapen och rustningar och interiörer och exteriörer och allt sådant också. Tråkigt nog så avslutas serien mycket abrupt, de olika trådarna avslutades aldrig. I kommentarfälten skriver folk FORTFARANDE och frågar efter en fortsättning, så serien har gjort starkt intryck.

https://www.imdb.com/title/tt8081138/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in